در بیانیه ای که مرکز مطبوعاتی دفتر نخست وزیری ترکیه روز یکشنبه منتشر کرد، آمده است رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص ناآرامی های سیاسی کنونی در مصر در پی برکناری محمد مرسی رئیس جمهور مصر توسط ارتش این کشور، گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شینهوا، در این بیانیه آمده است اردوغان شامگاه شنبه در مکالمه ای تلفنی نگرانی خود را در خصوص آینده دموکراسی در مصر به دبیر کل سازمان ملل متحد ابراز کرد.

در پی برکناری مرسی از سمت ریاست جمهوری مصر توسط ارتش این کشور، مصر با خطر دو قطبی شدن و بحران سیاسی طولانی مدت مواجه است.

نخست وزیر ترکیه همچنین بر اهمیت دور ماندن از همه انواع خشونت، درگیری ها و تحریک ها و برقراری مجدد و هر چه سریعتر حکومتی غیر نظامی از طریق برگزاری انتخابات تاکید کرد.
نخست وزیر ترکیه پیشتر اعلام کرده بود کودتای نظامی «غیر قابل قبول» است و دولت های منتخب باید از طریق صندوق های رای تغییر کنند و نه از طریق توسل به زور. وی این اظهارات را با اشاره به کودتای اخیر در مصر بیان کرد.

اردوغان از دو طرف خواست با عقل سلیم و منطق اقدام کنند و خویشتنداری داشته باشند.
ارتش مصر روز چهارشنبه محمد مرسی را با ادعای سوء مدیریت در نخستین سال از دوره ریاست جمهوری وی، برکنار کرد. هواداران مرسی همچنان در خیابان ها به «کودتای نظامی» علیه وی اعتراض می کنند و با نیروهای ارتش مصر و مخالفان درگیر شده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار