دبير كل حزب موتلفه اسلامي گفت: به برادران حزب اخوان‌المسلمين توصيه مي‌كنيم كه با گروههاي تكفيري و سلفي افراطي بعنوان جريانهاي منحرف از خط پيامبر اعظم (س) و قرآن كريم مرزبندي كرده و نگذارند چهره اسلام در بين مردم متمدن مصر با حمايت از تروريستهاي سلفي و تكفيري لكه‌دار شود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمد نبي حبيبي" پس از جلسه شوراي مركزي اين حزب ضمن بيان اين توصيه، در خصوص اوضاع مصر اظهار داشت: ما به برادران حزب اخوان‌المسلمين توصيه مي‌كنيم كه با گروههاي تكفيري و سلفي افراطي بعنوان جريانهاي منحرف از خط پيامبر اعظم (س) و قرآن كريم مرزبندي كرده و نگذارند چهره اسلام در بين مردم متمدن مصر با حمايت از تروريستهاي سلفي و تكفيري لكه‌دار شود.

دبير كل حزب موتلفه اسلامي ريشه اوضاع فعلي مصر را اشتباهات استراتژيك آقاي مرسي دانست و توضيح داد: عدم مرزبندي با اسرائيل، دشمني با مقاومت اسلامي در سوريه و عدم تلاش لازم براي حفظ اتحاد و همبستگي ملي در مصر از جمله اين اشتباهات هستند. 

وي ادامه داد: سياستهاي ضد مقاومت و تفرقه‌افكني در منطقه خاورميانه محكوم به شكست است و دولتهايي كه از اين سياستها حمايت مي‌كنند روي خوش نخواهند ديد، لذا بايد اخوان المسلمين در مسير وحدت امت اسلامي و نجات قدس شريف و ارائه چهره زيباي اسلام به مردم تلاش مي‌كرد.

وي تأكيد كرد: انقلاب مردم مصر برگشت‌پذير نيست ولي با چالش روبروست و مردم مصر بايد هوشيار باشند.

حبيبي افزود: با وجود برخي از مشكلات و ابهاماتي كه در رفتارهاي سياسي اخوان المسلمين و آقاي مرسي وجود دارد ولي در هر صورت مرسي منتخب مردم مصر و رئيس جمهوري قانوني آن كشور بوده و شيوه عزل وي آن هم با دخالت ارتش با هيچكدام از موازين قانون اساسي مورد تصويب ملت مصر تطابق ندارد و به نظر ما  راه حل مسائل مصر قانون‌گرايي است.  
 
بايد مشخص شود كه دولت جديد چه چيزي را تحويل مي‌گيرد
 
حبيبي در بخش ديگر سخنانش درباره گزارش رئيس جمهور از عملكرد دولتهاي نهم و دهم گفت: در دوران انتقال هر دولت به دولت بعدي بايد دقيقاً و مستنداً مشخص شود كه دولت قبلي كشور را در عرصه‌هاي مختلف سياست داخلي و خارجي، اقتصاد و فرهنگ با چه شرايط و امكانات و موقعيتي تحويل مي‌دهد و دولت جديد چه چيزي را تحويل مي‌گيرد؛ لذا ما از اين گزارش رئيس جمهور استقبال مي كنيم و معتقديم لازم است اين گزارش با نظر كارشناسان مطلع و موجه  تبيين و نقد شود. 

دبير كل حزب موتلفه اسلامي در  ادامه ضمن تقدير و تشكر از رئيس جمهور منتخب به خاطر تبيين واژه اعتدال‌گرايي در ديدار با رسانة ملي و همچنين تبيين نسبت دولت با روحانيت و مراجع تأكيد كرد: رسيدن رئيس جمهور به كابينه اعتدال گرا و فراجناحي نيازمند تصميم‌گيري بدون فشارهاي سياسي جناحها و توسط شخص ايشان است. و ما اميدواريم ايشان موفق به تشكيل چنين دولتي با مشورت همه نخبه‌گان كشور شود.

حبيبي در بخش ديگري از سخنان خود نقش ايران در بحران سوريه را سازنده و مؤثر دانست و با رد ادعاي كشورهاي حوزة خليج فارس عليه ايران گفت: برخي از كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس كه دستانشان به خون مردم بيگناه سوريه آغشته است و در خدشه‌دار كردن وحدت مسلمانان مقصر اصلي هستند و حتي گروههاي تروريستي كشورهاي خود را به جنگ با مردم و دولت قانوني سوريه فرستاده‌اند، بهتر است پاسخگوي دخالتهاي نامشروع خودشان در سوريه باشند. 

وي ادامه داد: اين كشورها بهتر است به جاي صدور بيانيه‌هاي غيرواقعي دست از كمك تسليحاتي و اعزام نيروي تروريست به سوريه بردارند تا مردم آن كشور خودشان سرنوشت كشورشان را تعيين كنند. 

دبير كل حزب موتلفه اسلامي در ادامه با اشاره به افزايش نرخ دارو و درمان در كشور گفت: افزايش 5/2 برابري قيمت دارو و درمان براي اقشار متوسط به پائين جامعه قابل تحمل نيست و دولت بايد اين فشار را از طريق تقويت دستگاههاي بيمه‌گر برطرف نمايد. نبايد افراد جامعه اسلامي به خاطر دارو و درمان دچار فقر شوند.

حبيبي با گراميداشت ياد شهداي هواپيماي ايرباس ايران كه سالها پيش توسط فرمانده ناو آمريكا منهدم شد از عدم پيگيري كافي از سوي مسئولان جمهوري اسلامي براي محكوم كردن مرتكبين اين جنايت در محاكم بين‌المللي گله كرد و اظهار داشت: مي‌توان با استفاده از كارشناسان حقوق بين‌المللي حق خانواده شهداي اين حادثه را پيگيري كرده و مرتكبين اين جنايت را به عدالت سپرد.  
دبير كل حزب موتلفه اسلامي در پايان فرا رسيدن ماه مبارك رمضان را آغاز ماه قرآن و تمرين اقتصاد مقاومتي و توجه به ايتام و تمرين پرهيزكاري و دوري از گناه دانست واظهار اميدواري كرد عموم مردم و مسئولان از فيض اين ماه بهره‌مند گردند. 


انتهاي پپيام/

برچسب ها: مقاموت ، حبیبی ، موتلفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار