عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي امير‌كبير گفت: خوشبختانه در حال حاضر فارغ‌التحصيلان رشته مهندسي معدن و متالوژي هيچگونه مشكلي از نظر اشتغال ندارند.

دكتر سيد‌هادي طباطبايي عضو هيئت علمي گروه متالوژي دانشكده صنعتي امير‌كبير در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران با اشاره به جايگاه ايران در رشته‌هاي مهندسي متالوژي با بيان اينكه به لحاظ توليد  فولاد و مس،ما جز كشورهاي اول و تراز بالا قرار داريم گفت: به لحاظ تكنولوژي فرآيند پايه در دستور كار و شناخته شده است در حوزه نرم افزاري نيز كمابيش كارهاي براي شبيه‌سازي و بهينه‌سازي فرآيند در سطح دانشگاه و صنعت صورت گرفته است.

وي با بيان اينكه رشته‌هاي مهندسي و صنعتي معمولا به پشتكار نياز دارند، افزود: دانشجوياني كه وارد اين رشته مي‌شوند بايد علاقمند و پشتكار داشته باشند و دنبال كار باشند چرا كه تفاوتي بين رشته‌هاي مهندسي از اين به بعد وجود ندارد و اگر كسي تلاش و كار كند و وارد بازار كار شود در هر رشته اي مي‌تواند موفقيت اجتماعي بدست آورد و درآمد داشته باشد.
 
پذيرش 40 الي 50 دانشجو در دوره‌ي كارشناسي

 
دكتر طالبيان در ادامه با اشاره به ظرفيت 40 الي 50 نفري دانشكده مهندسي معدن و متالوژي دانشگاه صنعتي امير‌كبير در دوره كارشناسي متالوژي گفت: براي كسي كه دنبال تحقيق نباشد بازار كاري وجود ندارد اما اگر كسي علاقه و پشتكار داشته باشد بازار كار خيلي خوبي مهيا است و انسان توانا را در كشور هميشه بدنبالش هستند تا كار كند.

وي در پايان اظهار داشت: در حال حاضر تعداد زيادي طرح ملي در دانشكده معدن و متالوژي در حال انجام است كه بعضا در اين طرح‌‌ها دانشجويان نيز دخيل هستند./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، امیرکبیر ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار