معترضان به برکناري رئيس جمهور مصر از قدرت با تجمع در کشورهاي مختلف به برکناري وي اعتراض کردند و خواستار بازگشت وي به قدرت شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره ؛ در ادامه واکنش هاي خارجي به تحولات مصر، شمار زيادي از اردني ها و مصري هاي مقيم اردن با تجمع و تظاهرات مقابل سفارت مصر در امان به برکناري محمد مرسي رئيس جمهور مصر اعتراض کردند. 

شرکت کنندگان در اين تجمع اعتراض آميز با حمل پلاکاردهايي بر حمايت از قانون تاکيد کردند و خواستار بازگشت محمد مرسي به قدرت شدند. معترضان همچنين در اين تجمع که تحت تدابير شديد امنيتي برگزار شد توقف عمل به قانون اساسي مصر را محکوم کردند. 

از سوي ديگر دهها تن از مصري هاي مقيم آمريکا با تجمع در مقابل کاخ سفيد آنچه را کودتاي نظامي عليه محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده اين کشور ناميدند اعتراض کردند و از ارتش خواستند به پادگان هاي خود بازگردد و بازداشت شدگان را آزاد کند. 

وزارت خارجه آمريکا در بيانيه کوتاهي اعلام کرد آمريکا خشونت هاي مصر را محکوم مي کند و از همه طرف هاي مصري مي خواهد شيوه خشونت را رد و آن را محکوم کنند. در همين حال برخي از شهرهاي ترکيه از جمله استانبول، ازمير و مرسين شاهد تظاهرات عليه برکناري محمد مرسي از قدرت بودند و با سردادن شعارهايي آنچه را کودتاي نظامي ناميدند محکوم کردند. 


برچسب ها: واکنش ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار