رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گیلان گفت: توجه آحاد جامعه به کشاورزی ارگانیک می‏‌تواند سبب افزایش صادرات در بخش کشاورزی شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران اسماعیل آرمون، گفت: کشاورزی یکی از مهمترین عوامل زیربنایی در اقتصاد و استقلال هر کشور محسوب می‏‌شود که از یک طرف تامین کننده غذا به عنوان نیاز اولیه انسان‏‌ها و از سوی دیگر موجبات اشتغال بخش عمده‏‌ای از جمعیت شهری و روستایی را فراهم می‏‌کند.

وی افزود: امروزه یکی از بزرگترین چالش‏‌ها در این بخش عدم بکارگیری دانش و نیروی متخصص علمی در عرصه تولید است که سبب کاهش راندمان تولید شده و لذا شایسته است با توجه به وضعیت کشاورزی هر منطقه و تلفیق دانش بومی و علمی و نیز با درنظر گرفتن ظرفیت‏‌های انسانی و علمی و زمینه‏‌سازی جهت ظهور خلاقیت‏‌ها درصدد رفع این مشکل برآمده و با توسعه کشاورزی زمینه حضور کشورمان را در عرصه‏‌های بین‏‌المللی فراهم کنیم.

آرمون ادامه داد: از این رو با رفتن به سوی تولید محصولات دانش بنیان با هدف تامین نیازهای داخلی بر پایه تولیدات علمی قابل رقابت با نوع مشابه خارجی نه تنها می‏‌توان از خروج ارز جلوگیری کرد بلکه سبب افزایش صادرات و ورود دانش نوین کشاورزی جهان به کشور شد.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان با دارا بودن مزیت نسبی عالی به لحاظ مستعد بودن خاک، مساعد بودن هوا و سایر عوامل مورد نیاز یکی از مهمترین قطب‏‌های کشاورزی کشور است، خاطرنشان کرد: در تولید محصولات کشاورزی و تامین نیازهای غذایی کشور نقش بسزایی دارد.

آرمون با بیان این مطلب که استعدادهای این سرزمین به گونه‏‌ای است که با اجرای برنامه‏‌های زیربنایی علمی و منسجم اقتصادی می‏‌توان گام‏‌های موثری در کاهش وابستگی به بازارهای خارجی برداشت، گفت: از این‌رو توجه آحاد جامعه به کشاورزی ارگانیک و عدم بکارگیری سموم و کودهای شیمیایی علاوه بر تامین سلامت آحاد جامعه می‏‌تواند سبب افزایش صادرات در بخش کشاورزی شود.

وی ادامه داد: هفتمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و ماشین‌آلات کشاورزی فرصت بی‏‌نظیری است که زمینه‏‌ساز توسعه مبادلات تکنولوژی و فرهنگ مصرف بوده و فضای خوبی را جهت معرفی محصولات و نوآوری‏‌های شرکت‏‌های تولید کننده بوجود می‏‌آورد و محلی برای تبادل نقطه نظرات علمی و فنی است تا از این طریق تولیدکنندگان، محققان و نیز مسئولان بتوانند با برقراری ارتباط مستقیم با یکدیگر سبب بهبود وضعیت کشاورزی و تولید و نیز ایجاد تحولی عظیم در بخش کشاورزی شوند.

آرمون در پایان تصریح کرد: امید است استمرار این‌گونه فعالیت‏‌ها علاوه بر رفع معضلات و چالش‏‌های بخش بتواند زمینه ارتقاء صنعت کشاورزی کشور را فراهم کند.
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.