رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به این که اندیشه و قلم دو یار دیرینه‌اند، گفت: همایش اندیشه و قلم ارتش با هدف شناسایی فرهیختگان و اهل قلم ارتشی و غیر ارتشی و در راستای تدابیر رهبر معظم انقلاب برپا شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "سید محمدعلی آل هاشم" در چهارمین همایش اندیشه و قلم ارتش جمهوری اسلامی ایران، که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شده است، اظهار داشت: روح لطیف آدمی نگارشی لطیف را می‌طلبد و ذوق و قریحه نیز نشأت گرفته از همین ارتباط است و آن چه اندیشه را به تسخیر در می‌آورد قلم و آن چه از قلم می‌تراود اندیشه است.

وی افزود: اندیشه و قلم دو یار دیرینه‌اند که قدمت آن‌ها به قرن‌ها پیش برمی‌گردد، لذا قلم و اندیشه دو بال انسان برای پرواز در آسمان شناخت و معرفتند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: اندیشهٔ بدون قلم جاده‌ای بی‌انتهاست که مسافری در آن طی طریق نمی‌کند و قلم بی‌اندیشه نیز اسب تیزپایی است که سوارکاری برای هدایت آن وجود ندارد.

آل هاشم با بیان این که قلم سه امتیاز دارد که سخن ندارد، گفت: اولین امتیاز قلم باقی ماندن است و به فرموده حضرت علی (ع) دانش را با نوشتن در بند کنید تا باقی بماند و از کفتان نرود.

وی افزود: دقیق بودن و عمیق بودن ویژگی‌های دیگر قلم است که سخن هیچ کدام از این‌ها را ندارد. نویسندگان گاهی یک ساعت فکر می‌کنند تا یک سطر یا یک خط بنویسند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: به همین جهت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای تدابیر مقام معظم رهبری به منظور ارج نهادن به مقام دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن بستری مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی و تشویق نویسندگان نظامی و غیرنظامی برای ورود به موضوعات ارتش، اقدام به برگزاری چهارمین همایش اندیشه و قلم ارتش با اهداف شناسایی فرهیختگان و اهل قلم ارتشی و غیر ارتشی که دارای آثار مرتبط با موضوعات ارتش هستند، کرده است.

آل هاشم تصریح کرد: شناسایی مراکز انتشاراتی که در رابطه با ارتش فعالیت می‌کنند، حمایت از نویسندگان برای ثبت و توزیع آثار اهل قلم مربوط به ارتش، گردآوری، پردازش و سازمان‌دهی افراد اهل قلم مربوط به ارتش به منظور استفاده علاقه‌مندان و پژوهشگران از دیگر اهداف این همایش است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: جا دارد در روزهای پایانی دولت دهم از همکاری و حمایت‌های وزیر محترم ارشاد و معاونین و مدیران مربوطه با سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و مجموعه ارتش صمیمانه سپاسگزاری کنم.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: اندیشه ، قلم ، ارتش ، آل هاشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار