امام جمعه موقت ياسوج با اشاره به نزديك بودن ماه رمضان، گفت: با افراد روزه خوار و حرمت شكنان اين ماه پرفضيلت برخورد جدي شده و از سوي متوليان امر به شدت مجازات شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، حجت الاسلام سيد علي صالح موسوي اعظم در خطبه هاي نماز جمعه ياسوج افزود: نبايد قشرهاي مختلف مردم كهگيلويه و بويراحمد نيز در زمينه برخورد با روزه خواري در ماه رمضان بي تفاوت باشند بلكه مي توانند با تذكر و امر به معروف و نهي از منكر موجب كاهش ارتكاب اين عمل ناپسند شوند.
وي بيان كرد: در مورد اهميت چشمگير رمضان همين بس كه ماه بركت، رحمت و مغفرت الهي و برترين و بافضيلت ترين ماه ها بوده و اعمال روزه دار در آن مقبول است.
موسوي اعظم اظهار كرد: بايد قدردان ماه رمضان بود و براي بهره گيري هر چه بيشتر از فضائل كم نظير آن تلاش كرد.
وي با اشاره به اينكه در ماه رمضان زمينه ارتكاب انواع گناهان در جامعه كمتر از ساير ماه هاي سال است، عنوان كرد: بر اساس آيات و روايات متعدد بهترين اعمال در اين ماه دوري از محرمات الهي است.
موسوي اعظم ابراز داشت: واجب شدن روزه در ماه رمضان دلايل متعددي دارد كه از مهمترين آنها مي توان به تقرب الهي، غفلت زدايي و طهارت باطن اشاره كرد.
امام جمعه موقت ياسوج افزود: مردم مسلمان مصر پس از تحمل سختي هاي فراوان اقدام به سرنگوني حسني مبارك ديكتاتور اين كشور كرده و محمد مرسي را به عنوان رييس جمهور خود انتخاب كردند.
موسوي اعظم گفت: محمد مرسي برخلاف انتظار مردم مصر از سلفي هاي تكفيري حمايت همه جانبه كرد در حالي كه سلفي ها مخالف اصلي شيعيان هستند.
وي بيان كرد: به همين دليل مردم مسلمان مصر نيز پس از برگزاري تظاهرات گسترده محمد مرسي را از حكومت بركنار و فرد ديگري را جانشين وي كردند.
موسوي اعظم با اشاره به اينكه دليل اصلي بروز مشكلات كنوني در كشور مصر نبود رهبر ديني است، اظهار كرد: ايران اسلامي داراي رهبري باايمان، بابصيرت، سياستمدار و موقعيت شناس است كه در تمام مسائل و مشكلات با ارائه رهنمودهاي راهگشا توطئه هاي شوم دشمنان را يكي پس از ديگري خنثي مي كند./س

برچسب ها: حرمت ، شکنان ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.