بالغ بر 20 درصد ار مبتلایان به فشار خون از وضعیت بیماری خود مطلع نیستند و از آنان تنها 60 درصد برای درمان اقدام می‌کنند و از این گروه‌ها نیز تنها 45 درصد موفق به کنترل فشار خون می‌شوند.

دکتر منصور گتمیری‌، معاون آموزشی مرکز تحقیقات نفرولوژی‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در بررسی‌های به عمل آمده بالغ بر 20 درصد از مبتلایان از وضعیت بیماری خود مطلع نیستند و از آنها تنها 60 درصد برای درمان اقدام می‌کنند و از این گروه نیز تنها 45 درصد موفق به کنترل فشار خون می‌شوند.

وی گفت: بی‌علامت بودن فشار خون به این وضعیت دامن می‌زند و عوارض ایجاد شده تشدید می‌شود از این جهت ارتقاء آگاهی عمومی برای توجه بیشتر به فشارخون‌ برای تشخیص بهتر و مشارکت بیماران در درمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

گتمیری‌ تصریح کرد: آگاهی عمومی نه تنها در مورد تشخیص و مشارکت غیر دارویی و پذیرش درمان فشارخون‌ مهم است بلکه در موفقیت هر یک از ملاحظات دارویی و غیر دارویی برای درمان فشارخون‌ بحث آگاهی مشارکت بیماران بحث مهم است.

وی خاطر نشان کرد: بحث آموزش چه به لحاظ آموزش پایه و اثر آن بر فشار خون و عوارض آن و چه آموزش تخصصی گروه‌های پزشکی برای درمان منظم علمی و دقیق فشارخون‌ در این بیماری اهمیت بسیاری دارد./ح


برچسب ها: فشارخون ، تغذیه ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار