جيمز كامرون مهندس سينما پس از خلق «آواتار»حالا به نمادي از سينماي سه بعدي تبديل شده است و نه تنها يكي از موافقان فناوري 3D بلكه از بانيان اصلي گسترش آن به شمار مي‌رود.

باشگاه خبرنگاران- جيمز كامرون اين مهندس سينما پس از خلق «آواتار»حالا به نمادي از سينماي سه بعدي تبديل شده است و نه تنها يكي از موافقان فناوري 3D بلكه از بانيان اصلي گسترش آن به شمار مي‌رود. 
«اگر باور من اين بود كه سه بعدي يك حيله و حقه سينمايي است، پس بايد احمق‌ترين فرد در تاريخ باشم كه خود را وقف گسترش تجهيزات سه بعدي كردم. تك تك چيزهايي كه درباره سه بعدي گفته‌ام،‌در رابطه با كيفيت است. پس فكر مي‌كنم كه بايد كيفيت را بر پرده سينماها آورد و چه چيزي بهتر از تكنولوژي سه بعدي قادر به انجام اين كار است؟ ما از نسل غول‌هاي تك چشم نيستيم. دو چشم داريم و جهان را سه بعدي مي‌بينيم. در واقعيت هم همينطور است. پس اين تكنولوژي يك حقه نيست، بلكه نوعي انطباق با دنياي حقيقي است. ما با اين كار دنياي سرگرمي را با  جهان واقعي خود هماهنگ مي كنيم. نهايتا تبديل تمام و يا حداقل تعداد بيشتري از محصولات صنعت سرگرمي سازي به تكنولوژي سه بعدي غير قابل اجتناب است.» 

پيتر جكسون 
پيتر جكسون در دهه‌ي گذشته با ساخت سه گانه «سالار حلقه‌ها» و پس از آن «كينگ كنگ»، «استخوان‌هاي دوست داشتني» و «تن تن»‌استفاده از فناوري OGI را به تخصص خود تبديل كرد. حالا هم مشغول توليد دنباله‌هاي «تن تن» و «هابيت» است. 
ساخت هابيت با تكنولوژي سه بعدي، رويايي بود كه به حقيقت پيوست. اگر در زمان ساخت سالار حلقه‌ها هم اين امكان برايم فراهم بود. قطعا همين كار را مي‌كردم. واقعيت اين است كه فيلمبرداري سه بعدي، آن قدرها هم كار مشكلي نيست. من عاشق اينم كه يك فيلم تو را دورن خودش غرق كند و كاري كند كه جزئي از آن شوي. اين سه بعدي است كه كمك مي‌كند در فيلمي كه با اين تكنولوژي مي‌بينيد، غوطه‌ور شويد.» 

كريستوفر نولان 
كسي كه سه گانه «بتمن» و «سرآغاز» را خلق كرده با فناور‌ي‌هاي ديجيتال سه بعدي و سه بعدي در سينما ميانه خوبي ندارد و تا به حال هيچ كسي را نديده كه از تماشاي يك فيلم سه بعدي لذت برده باشد. 
«من جزئيات فراواني را درباره فيلمسازي برجسته بيني ياد گرفته‌ام و تاثيرات فراوان آن را فهميده‌ام. بايد بگويم سه بعدي اسم بي‌مسمايي براي اين تكنولوژي است. فيلم قبل از ساخته شدنش سه بعدي است. تمام نكته فيلمبرداري اين است كه در سه بعد انجام مي‌شود نكته خاصي كه در فيلمبرداري برجسته بيني وجود دارد اين است كه بيننده جزئي از پرسپكتيو مي‌شود در بازي‌هاي كامپيوتري و ديگر تكنولوژي‌هايي كه بيننده را در خود غرق مي‌كند اين سيستم كاملا مناسب به نظر مي‌رسد و هرگز در تجربه‌اي كه براي شما به همراه دارد مايوس نخواهيد شد. 

ريدلي اسكات 
اسكات سال گذشته بار ديگر به دنياي علمي- تخيلي بازگشت و تسلط‌اش بر مديوم سينما را بار ديگر به رخ كشيد. تجربه ساخت «پرومته» حالا او را به يكي از طرفداران سرسخت فيلم‌هاي سه بعدي تبديل كرده است. 
«...كمكي كه مدير فيلمبرداري فوق العاده و تيم تكنيكي او به من كردند، موفقيت پيشرويي را در اين تكنولوژي به همراه داشت. اين باعث شدكه من حتي براي كوچكترين ديالوگ‌هاي صحنه‌ي فيلم هم از سه بعدي استفاده كنم. من تمام اين پروسه را دوست دارم چرا كه سه بعدي جهان كوچكترين صحنه‌هاي فيلم را گسترش مي‌دهد اين موضوع مرا بسيار تحت تاثير قرار داد.»/ي2

 منبع: ماهنامه دنياي تصوير.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار