رئیس جمهور آمریکا ضمن گرامیداشت روز ملی این کشور از نظامیان آمریکایی تقدیر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، باراک اوباما در سالروز استقلال آمریکا در پیام هفتگی خود ضمن تبریک این روز گفت: ما نیز در کاخ سفید، با چند صد نفر از کارکنان کاخ و شماری از نظامیان و خانواده های آنان جشن می گیریم. ما در این روز از جشن برای یادآوری مفهوم روز استقلال استفاده می کنیم. اتفاقی که دویست و سی و هفت سال پیش روی داد و تاثیری که بر جهان داشت. در چهارم ژوئیه هزار و هفتصد و هفتاد و شش، شماری از میهن پرستان اعلام کردند که ما مردمی هستیم که مساوی آفریده شده ایم و به شکلی که می خواهیم، آزادانه زندگی و عبادت می کنیم. این اعلامیه ای بود که در سراسر دنیا شنیده شد. اینکه ما دیگر کشوری مستعمره نیستیم، آمریکایی هستیم و سرنوشت برای ما تعیین نمی شود بلکه خود آن را تعیین می کنیم.
رئیس جمهور آمریکا گفت: این کار شجاعانه و بسیار بزرگ بود. در دنیایی که پادشاهان، شاهزادگان و امپراتوری ها بر دنیا حاکم بودند، تصور چنین چیزی ممکن نبود ولی این میهن پرستان نشان دادند که این کار شدنی است. برای رسیدن به چنین چیزی آنان زندگی، سرنوشت و شرافت خود را فدا و انقلابی را به پا کردند. اکنون بعد از دویست و سی و هفت سال بعد، آمریکا بزرگترین کشور دنیاست که مهد آزادی و فرصت به شمار می آید. مدافع جهانی آزادی و صلح است و می تواند امید همه افراد در هر جایی باشد که از این باورها استقبال می کنند.
اوباما گفت نسل های مختلف آمریکایی، این کشور را به شکل امروز در آوردند؛ کشاورزان و معلمان، مهندسان و کارگران، کارآفرینان و رهبران منتخب؛ مردمی از هر طبقه و از هر نقطه از دنیا در یک مسیر پیش رفتند و اکنون این ما مردم هستیم که با آزمون زمان خودمان روبرو هستیم تا این مفاهیم این اعلامیه استقلال یعنی آزادی و فرصت تضمین شده را برای کودکان و نسل های آینده بگذاریم.
رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: تشکری ویژه نیز از نیروهای نظامی خود بکنم که نقشی بسیار حیاتی در تاریخ کشورمان ایفا کردند. شما از ما در داخل و خارج از آمریکا دفاع کردید. شما به نمایندگی از مردم ما جنگیدید تا دنیا جایی بهتر و امن تر باشد. مردم در نقاط مختلف دنیا امروز در سایه تلاش های شما در صلح به سر می برند و می توانند خود سرنوشتشان را تعیین کنند. ما برای خدمات ها و فداکاری هایتان، از شما متشکریم. بخصوص کسانی که هنوز در نقاط مختلف خدمت می کنند و خانواده هایشان در آمریکاست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار