"اسرائيل کاتز" وزير حمل و نقل رژيم صهيونيستي در نخستين واکنش يک وزير اين رژيم به اوضاع در مصر اعلام کرد نمي توانيم فعلا به آنچه در مصر اتفاق مي افتد مشغول شويم ، اين مسايل مشکل داخلي مصر است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ کاتز که عضو ليکود ، حزب بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي است، در گفتگو با راديو نظامي اسرائيل گفت:« ما بايد مراقبت مرزها و منافع خود باشيم . من مطمئمن هستم اين کاري است که ما انجام مي دهيم و انجام خواهيم داد.

يکي از مقامات رژيم صهيونيستي که خواست نامش فاش نشود، گفت : دولت از نزديک اوضاع در مصر را دنبال مي کند اما درباره اوضاع پيش بيني نمي کند زيرا مسايل در حال رقم خوردن است.
وي افزود: اهميت دارد ملت مصر بتواند به سطحي از آزادي و مديريت برسد اما اوضاع کنوني پيام هاي شکست به سراسر جهان عرب ارسال مي کند و به اين موجب نگراني اسرائيل است.آموس هارتل کارشناس نظامي روزنامه هاارتص نيز تاکيد کرد: اسرائيل توجه دارد که حتي اين تصور که تل آويو در حوادث مصر مداخله مي کند ، به وجود نيايد.

اسرائيل و مصر روابط منظمي در زمان رياست جمهوري حسني مبارک که با قيام مردمي فوريه 2011 از قدرت برکنار شد ، به ويژه در زمينه امنيتي برقرار کرده بودند.در حالي که برخي در اسرائيل زير سئوال رفتن پيمان امنيتي با مصر را پس از سقوط حسني مبارک پيش بيني مي کردند، منابع نظامي در سخناني با رسانه هاي اسرائيلي اعلام کرد عملکرد خوب همکاري امنيتي در زمان مرسي ادامه داشته است.

به گفته اين منابع ، نزديکي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين، حماس، که در غزه قدرت را در اختيار دارد با اخوان المسلمين به مرسي امکان داده بود که در مقايسه با مبارک بيشتر با اسلام‌گرايان افراطي در شبه جزيره سينا و عليه تونل هاي قاچاق بين مصر و نوار غزه مبارزه کند.
مفسران اسرائيلي اعلام کردند مهم ترين نگراني هاي اسرائيل درباره خطر بي ثباتي فزاينده در صحراي سينا (در مجاورت مرزهاي اسرائيل) و نوار غزه است.

يک مقام اسرائيلي که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: ترديد درباره آينده مصر بسيار اهميت دارد و براي مصري که با مشکلات داخلي مواجه است دشوار است که مشکلات امنيتي و به ويژه مشکل گروه هاي تروريستي را در صحراي سينا حل و فصل کند.

برچسب ها: واکنش ، مصر ، تحول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار