استاد غلامحسین امیرخانی خوشنویسی را به گل هزار رنگ درخت تناور تمدن و فرهنگ انسانی تشبیه کرد که می تواند موجب تحول افراد شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي  و امور بين الملل بنياد رودكي؛ غلامحسین امیرخانی، استاد بزرگ خوشنویسی با اشاره به اینکه انسان ها با دل و جان ، هنر و آثار هنری را از خودشان می دانند، بیان کرد: عالم هنر بهترین وسیله برای ایجاد همدلی و تحول است.
 وی در خصوص نمایشگاه روز قلم اذعان داشت: کلمه قلم در ذهن همه ما انسان هایی که با قلم و کتاب سرو کار داریم، وجود دارد و کسب معارفی که در طول تاریخ نتیجه تلاش انسان های با ذوق و اندیشه است، با قلم شروع شده و پایه دستاوردهای انسان ها در طول سال ها در کره زمین قلم است. 
این استاد بزرگ خوشنویسی این هنر را گل هزار رنگ درخت تناور تمدن و فرهنگ انسانی دانست و گفت: هیچ یک از مسائلی که بخواهد به مقام و جایگاه قلم لطمه بزند، نباید وارد این عرصه شود. 
امیرخانی تاکید کرد: ما به عنوان میراث دار هنر خوشنویسی در این زمان، امیدواریم با توجه به مقام پر ارزشی که معارف ما دارد و در فرهنگ جهانی در تراز اول قرار گرفته است، هنر خوشنویسی بتواند در نقشی مکمل ارزش ها را با زیبایی بصری خودش بارزتر کند و در یک اثر به مخاطبان برساند و در صورتی که مخاطب استعداد پذیرش تغییر را داشته باشد، در وی تحول ایجاد می شود. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در ابتکار خوبی در این نمایشگاه ابزار و وسایل خوشنویسی نمایش داده می شود که این مسئله می تواند در معرفی بهتر هنر خوشنویسی و ذوق و همت اساتید که با ساده ترین ابزار، اثری زیبا برجای می گذارند، موثر باشند. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار