عضو حزب موتلفه اسلامي گفت: توسعه همه جانبه کشور بايد همراه با مفاهيمي از جمله "عدالت" که در کليدواژه پيشرفت تعريف شده است، شکل گيرد.

"محمدمهدي اسلامي" در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با پيشرفت دهه چهارم انقلاب اسلامي، اظهار داشت: توسعه همراه با عدالت و ديگر الزامات فرهنگي در ادبيات سياسي ما تعريف شده  و در نظام جمهوري اسلامي ايران توسعه همه‌جانبه يعني توسعه سياسي در کنار توسعه فرهنگي اقتصادي که بايد همزمان با يکديگر صورت گيرد.

عضو عضو حزب موتلفه اسلامي بیان کرد:  تقدم توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر ديگري موجب آسيب رسيدن به اين مقوله خواهد شد.

وي در ادامه افزود: به طور مثال اگر توسعه اقتصادي منجر به شکاف طبقاتي شود، کل جامعه را مورد هدف قرار مي‌دهد و نمي‌تواند در درازمدت جامعه را به پيشرفت برساند و همچنين توسعه سياسي اگر موجب افزايش تنش‌ها شود و با توسعه فرهنگي هم سو نباشد کشور را دچار معضلات عديده خواهد کرد.

اسلامي تاکيد کرد: توسعه همه جانبه کشور بايد همراه با مفاهيمي از جمله " عدالت" که در کليدواژه پيشرفت تعريف شده است، شکل گيرد.

وي ضمن مرور روند توسعه در سه دولت گذشته بيان کرد: همزماني زمينه‌هاي پيشرفت از شکاف در جامعه جلوگيري مي‌کند که در دوره اصلاحات و سازندگي به ترتيب کشور دچار مشکلات اقتصادي و انسداد سياسي شد و فضاي نامطلوبي را رقم زد.

اسلامي در ادامه عنوان کرد: در دولت نهم و دهم راي مردم گوياي مردود دانستن توسعه سياسي و اقتصادي به تنهايي بود که شعارهاي انقلابي دولت نهم منجر به جلب اعتماد دوباره مردم شد.

عضو حزب موتلفه باانتقاد نسبت به رویکرد دولت اخیر خاطر نشان کرد: کمرنگ شدن شعارهاي دولت احمدي نژاد و رويکرد توسعه‌گرایانه در بعد تکنيکي منجر به عدم اقبال مردم برای ادامه آن در آینده شد، بنابراين اگر فضاي کشور بخواهد اعتدال داشته باشد بايد پيشرفت همه‌جانبه و هم زمان صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، موتلفه ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار