پیش بینی می شود در سال زراعی جدید بالغ بر 150 هزار تن سیب زمینی از 3350 هکتار از مزارع این محصول شهرستان خدابنده برداشت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان  این مطلب گفت :میانگین عملکرد این محصول در شهرستان 45 تن در هکتار می باشد.

عیوضی  به اقدامات انجام شده توسط این مدیریت در حمایت از تولید سیب زمینی شهرستان خدابنده  اشاره کرد و افزود: تولید انواع بذور در کلاسهای  S، A، B، SE، E و مینی­تیوبر از جمله فعالیتهای عمده این شهرستان می باشد

وی ادامه داد: با تولید 4هزارو  500تن سیب­ زمینی بذری شهرستان خدابنده به یکی از قطب های عمده تولید سیب زمینی در استان زنجان تبدیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده تصریح کرد:با انجام فعالیت­های آموزشی و ترویجی در چند سال اخیر سطح بیمه این محصول با استقبال خوبی روبرو شده که حدود 1200 هکتار از سطح شهرستان را مورد پوشش قرار داده است.

عیوضی تاکیدد کرد:کشت این محصول بصورت کاملا مکانیزه بوده و برداشت نیز بصورت مکانیزه انجام می گیرد و در شهرستان حتی یک هکتار نیز کشت بصورت دستی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: از جمله مسائل چشمگیر دیگر در شهرستان کشت این محصول با استفاده از آبیاری نواری (تیپ) می باشد که باعث بالا رفتن راندمان تولید و آبیاری شده است.

 

 

گفتنی است،که قریب به 400-350 هکتار از این محصول در سال زراعی جدید به این شیوه کشت شده است./س


برچسب ها: محصول ، سیب زمینی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.