بخشدارمركزی سراب از فراهم شدن مقدمات كشت گیاهان دارویی در اراضی ملی روستای كرده میهن سراب خبرداد و گفت: شركت سرمایه گذار خصوصی طرح كشت گیاهان دارویی و ایجاد مجتمع كشت گیاهان دارویی را در سراب به عهده خواهد گرفت.

بنی فاطمه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز با تشریح جزئیات طرح اظهاركرد: در 300هكتار از اراضی متعلق به منابع طبیعی گیاهان دارویی كشت داده خواهد شد.

وی با بیان اهمیت گیاهان دارویی یاداورشد: با تهیه و صدور این نوع گیاهان دارویی ارز اوری به سیتیم اقتصاد كشوری نیز صورت می گیرد.

بخشدارمركزی سراب گفت: رایزنی ها و مذاكراتی با اهالی روستای كرده میهن برای همكاری با سرمایه گذاران انجام گرفته و حتی در اخرین توافق شركت متعهد به در اختیارگذاشتن 30درصد از سود سالیانه خود برای عمران و توسعه این روستا شده بود كه متاسفانه اهالی با ان موافقت نكردند.

وی در عین حال تصریح كرد: طبق مصوبات به عمل امده؛ مقدمات ایجاد مجتمع كشت و توزیع گیاهان دارویی فراهم شده ؛و شركت سرمایه گذار با رعایت روال قانونی و حمایت ستاد سرمایه گذاری شهرستان اقدام به شروع كار خواهد كرد.

بخشدار مركزی سراب همچنین از تجهیز ناوگان خودرویی حمل زباله های روستایی به 9 دستگاه خودرو جدید برای حمل زباله های روستایی در بخش مركزی سراب خبرداد.

وی همچنین افزود: با تمهیدات انجام یافته شمار دهیاری های بخش مرکزی از 44 دهیاری به 70دهیاری افزایش یافته است.

بنی فاطمه وجود دهیاری ها در روستاها را موجب شتاب گرفتن اجرای طرح های عمرانی دانست/س

برچسب ها: کشت ، گیاهان ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.