مسئول کلینیک پستان مرکز فوق تخصصی ابن سینا گفت : هر چند کشورهای پیشرفته سه تا پنج برابر کشور ما مبتلا به سرطان پستان دارد ولی ایران از نظر افزایش شیوع سرطان پستان رتبه اول را دارد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران دکتر محمد هادی زاده مسئول کلینیک پستان مرکز فوق تخصصی ابن سینا در نشست خبری امروز با بیان اینکه 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند گفت : بسیاری از سرطانها نیز به طور کامل درمان می شوند .

وی با اشاره به اینکه سرطان پستان به عنوان شایع ترین سرطان خانم هادر کشور مطرح است اظهار کرد : بر اساس آخرین آمار موجود سالانه 10 تا 11 هزار نفر جدید به سرطان پستان مبتلا می شوند که از این تعداد هزار و 500نفر به همین دلیل فوت می کنند .

مسئول کلینیک پستان مرکز فوق تخصصی ابن سینا ادامه داد : هر چند سرطان پستان به عنوان اولین سرطان در کشور مطرح است ولی از نظر مرگ و میر رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است

وی با بیان اینکه از کل تعداد مبتلایان در سال تقریبا حدود 25 درصد  HER2 مثبت هستند که مصرف داروی هرسپتین می تواند نقش موثری داشته باشد یادآور شد: در صورتی که بتوانیم ده هزار مبتلا را به هزار و 200 فرد کاندید مصرف پرسپتین کاهش دهیم از نظر اقتصادی نیز صرفه جویی بسیاری خواهیم داشت .

دکتر هادی زاده اظهار کرد: در حال حاضر 50 تا 60 هزار مبتلا به سرطان پستان در کشور داریم که  میزان ابتلای کشورهای پیشرفته مانند آمریکا و اروپا 3 تا 5 برابر کشور ماست .

وی با اشاره به اینکه میزان رشد سرطان پستان در کشورهای پیشرفته روند ثابتی دارد ولی در کشور ما شاهد رشد سالانه 8 در صد هزار هستیم بیان کرد : از نظر افزایش شیوع سرطان در دنیا رتبه اول را داریم ./ع2
برچسب ها: سرطان ، پستان ، کلینیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.