رژیم صهیونیستی و آمریکا زنان رنگین پوست را قربانی داروهای خطرناک ضدبارداری کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، اسرائیل از سال ها قبل با زور ، مقرراتی درباره کنترل جمعیت در بخش هایی از اقلیت های جمعیتی اسرائیل اعمال می کند. براساس این برنامه، پزشکان اسرائیلی به بدن زنان اتیوپی تبار اسرائیل داروهای ضدبارداری تزریق می کنند. این دارو «دیپو پروویرا» نام دارد. دولت اسرائیل تا پیش از این، تزریق این ماده را به زنان اتیوپی تبار انکار می کرد اما سرانجام در ژانویه امسال به این مسئله اذعان کرد. هنگام تزریق این دارو به بدن زنان مذکور، آنها مرعوب و تهدید می شوند. در برخی موارد هم به این زنان اطلاعات درست داده نمی شود و فقط گفته می شود که تزریقی عادی روی بدنشان انجام می شود. این اقدامات اسرائیل برای جلوگیری از افزایش جمعیت این گروه اقلیتی است. در دو دهه گذشته، اسرائیل شاهد ورود سیل انبوهی از مهاجران اتیوپی تبار به اسرائیل بوده است. در حال حاضر حدود یکصد و سی هزار نفر از اتیوپی تبارها در اسرائیل زندگی می کنند. البته این نوع برخورد برای نازا کردن زنان رنگین پوست فقط در اسرائیل وجود ندارد بلکه در داخل آمریکا نیز با زنان رنگین پوست همین برخورد صورت می پذیرد. پس از افشاگری های مذکور درباره این رویه در اسرائیل، ظاهرا تل آویو از این شیوه دست کشیده است.

رندی شورت مدیر موسسه غیردولتی کرامت انسانی و حقوق بشر در واشنگتن در این خصوص گفت:« در داخل آمریکا استفاده از این داروی ضدبارداری در سال هزار و نهصد و پنجاه و نه روی بدن زنان میانسال سیاهپوست در مناطق فقیر آغاز شد. البته زنان سفیدپوست فقیر نیز در مراحل اولیه و آزمایشی این دارو، قربانی آن شدند. فقط خدا می داند چند نفر براثر تزریق این دارو جانشان را از دست داده اند. این دارو تا سال 1994 مجوز قانونی دریافت نکرده بود اما از زمان ساخت این دارو در سال هزار و نهصد و پنجاه و نه تا آن تاریخ، همواره از این دارو روی زنان استفاده می شد. این دارو عوارض بسیار شدیدی از قبیل ابتلا به سرطان پستان، سرطان رحم ، حملات قلبی ، بارداری های مشکل دار، نازایی کوتاه مدت یا بلندمدت، مرگ مادران ، از بین رفتن غشای داخل رحم و مستعد کردن زنان به ابتلا به بیماری های مقاربتی ازقبیل ایدز و سفلیس و چاقی مفرط منجر به دیابت نوع یک و نوع دو به همراه دارد. بسیاری از زنانی که از این دارو استفاده کرده اند می گویند با مشکلات مغزی نیز مواجه شده اند. سازمان دارو و غذای آمریکا در سال دو هزار و چهار درباره استفاده از این داروی ضدبارداری هشدار جدی داد که نشان دهنده میزان خطرناک بودن این دارو است.
 
شورت در ادامه افزود: در حال حاضر به صورت گسترده از این داروی ضدبارداری در کشورهایی استفاده می شود که مردمان آن غیرسفیدپوست هستند. کشورهای اسلامی ازجمله پاکستان و بنگلادش و اندونزی در زمره این کشورها هستند. در میانمار نیز درباره زنان اقلیت این کشور از این دارو استفاده می شود. در سراسر آفریقا و آمریکای لاتین و آمریکای مرکزی نیز از این داروی ضدبارداری بهره گرفته می شود. در آمریکا نیز به صورت گسترده ای از این دارو روی زنان سیاهپوست استفاده می شود. این دارو مرگبار و ارزان قیمت است و درباره گروه هایی استفاده می شود که قرار است جمعیت آنها به شدت کنترل شود. دولت آمریکا به مدت چهل و هفت سال این سیاست غیررسمی و اعلام نشده را مدنظر داشت که این داروی خطرناک و فاقد مجوز را به خارج از کشور بفرستد تا از آن استفاده شود. هدف از این کار، کنترل جمعیت رنگین پوستان و غیرسفیدپوستان در جهان است. نیم قرن قبل، شمار زیادی از زنان رنگین پوست در آمریکا عقیم شدند تا از افزایش جمعیت سیاهان جلوگیری شود. این کارها بخشی از ساختار نظام امپریالیستی و سرمایه داری آمریکا و متحدانش است. در نظامی که پول اصالت دارد چنین کارهایی مجاز است و زنان قربانی می شوند زیرا به آنها به چشم مهره های بی ارزش شطرنج نگریسته می شود. این کار، نسل کشی است. در داخل آمریکا نیز این روند بسیار تکان دهنده و دردناک ادامه دارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار