مارتين شولتز رئيس پارلمان اروپا روز سه شنبه گفت با ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنيت ملي آمريکا ابراز همدردي مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ؛ شولتز گزارش ها را درباره جاسوسي آمريکا از دفاتر سازمان هاي اروپايي به « روش هاي کا گ ب » تشبيه کرد.
وي در گفتگو با شبکه تلويزيوني ARD  آلمان گفت اسنودن - که گفته مي شود به 21 کشور درخواست پناهندگي داده است - با افشاي برنامه هاي جاسوسي آمريکا به شفافيت جهاني کمک کرده است.

او گفت: معتقدم اسنودن به ما نشان داد آمريکا با نزديک ترين شرکاي خود از جمله آلمان و به طور کلي اتحاديه اروپا همانند دشمن برخورد مي کند.شولتز در پاسخ به سوالي درباره احتمال پذيرش اسنودن در آلمان گفت: من با او ابراز همدردي مي کنم.

اين در حالي است که ويکي ليکس روز دوشنبه اعلام کرد اسنودن درخواست پناهندگي خود را به کشورهايي از قبيل کوبا، ونزوئلا، برزيل، هند، چين،‌روسيه، آلمان و فرانسه و همچنين اکوادور و ايسلند ارائه کرده است.

شولتز همچنين گفت کشورهاي اروپايي از باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در ارتباط با اين ادعاها « عميقا نااميد » شده اند.او افزود توجيهات امنيتي براي استراق سمع و جاسوسي امري ساختگي است.رئيس پارلمان اروپا با اشاره به يکي از اهداف جاسوسي آمريکا که اسنودن در اختيار هفته نامه اشپيگل قرار داد ، گفت: نمي توانم تصور کنم در اماکني  همانند سفارت خانه اتحاديه اروپا در واشنگتن اقدامات تروريستي در حال برنامه ريزي باشد و به همين دليل در آنجا ميکروفن کار گذاشته شده است.

شولز با اشاره به آژانس مخفي شوروي سابق طي جنگ سرد گفت: اين ها روش هايي هستند که در گذشته کا گ ب از آنها استفاده مي کرد.

برچسب ها: اسنودن ، همدردی ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار