پژوهشگران به اطرافیان افرادی که مبتلا به بیماری صرع هستند توصیه می کنند تا در هنگام بروز حمله تشنج با رعایت راهکارهایی مانع از بروز آسیب بیشتر به بیمار شوند.

به گزارش خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران؛ در هنگام بروز حمله صرع دمای مغز افراد بسیار بالا می رود و حالتی از ناخودآگاهی به همراه بخش برای فرد روی می دهد.

گفتنی است :اطرافیان در وهله اول می بایست نسبت به ایجاد یک مکان مناسب و امن برای استقرار فرد گام بردارند و او را از مناطقی مانند پله ها ، سطوح شیب دار و یا مکان های شلوغ دور نگه دارند و یا حداقل به دیگران آگاهی بدهند تا خطری برای فرد پیش نیاید.

همینطور پزشکان توصیه می کنند تا وسایل نوک تیز برنده ماننده: چاقو و یا چنگال را از دسترس بیمار دور نگه دارند.

بررسی ها نشان می دهند: پس از حمله و زمانی که سطح هوشیاری بیمار بازگشت اطرافیان می توانند با توجه به سطح قند بیمار به او محلول آب و قند و یا آب و نبات بدهند تا باعث تغذیه ی نورون های مغزی او شوند که در اثر حرارت شدید مغز آسیب دیده اند.

همینطور پس از هوشیار شدن فرد و بر طبق دستور دارویی پزشکی ،داروها را به او در زمان مقرر  بدهند.

یکی از نکات اصلی که در خصوص بیماران مصروعی که تازه از حمله صرع برخاسته اند بسیار حائز اهمیت است عدم تحت فشار گذاشتن بیمار برای انجام کارهای مختلف و به ویژه محاسباتی است.

توصیه می شود: تا یک زمان ویژه که بیمار به سطح هوشیاری کامل خود برسد سعی در استراحت و بازیابی قوای از دست یافته نماید./ع2
برچسب ها: تشنج ، صرع ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار