معاون اول قوه قضائيه گفت: عملکرد مجموعه دستگاه قضايي توام با اخلاق و آداب است كه اين مسئله بايد در دادرسي و قضا مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمين "سيد ابراهيم رئيسي" در اولين همايش روحانيون دستگاه قضائي، که در مجموعه فرهنگي شهيد بهشتي برگزار شد، با بيان اينکه انسانيت انسان در پرتو تعليم قرآن است، اظهار داشت: همه ما معلميني به نام ائمه اطهار داريم.

وي افزود: عالمان به عنوان وارثان ائمه اطهار(ع) دو ميثاق مهم با خداوند متعال دارند که بايد همواره مورد توجه همگان قرار گيرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي ادامه داد: ميثاق تعليم و تهذيب به عنوان دو مسئله‌اي است که بايد در بحث آموزش دادن و مبارزه با ظلم و فساد مورد بررسي و توجه افراد قرار گيرد.

معاون اول قوه قضائيه تصريح کرد: مجموعه عملکرد دستگاه قضائي توام با اخلاق است و اخلاق و آداب در مباحث دادرسي و قضائي امري بسيار مهم و غيرقابل انکار است.

حجت‌الاسلام و المسلمين رئيسي با اشاره به نقش و تاثيرگذاري روحانيت در قوه قضائيه خاطرنشان کرد: اگر بتوانيم سازماني اخلاقي و قرآني که وارد مجموعه دادگستري کشور شود داشته باشيم، قطعا نتايج قابل قبولي به دست خواهد آمد، چرا که روحانيت اثرگذارترين جريان در کشور به حساب مي‌آيد و مي‌تواند خود و اطرافيان را از هر آسيبي مصون بدارد.

وي افزود: تاثير مثبت اخلاق و آداب بر عملکرد قضات، خانواده قضات و کارمندان و ساير مجموعه‌هاي قضائي بايد مورد توجه قرار گيرد و ما بايد بتوانيم مجموعه‌اي کارآمد را در قوه قضائيه براي نظام داشته باشيم.

گفتني است؛ بعد از سخنراني حجت‌الاسلام و المسلمين رئيسي معاون اول قوه قضائيه، رئيس ستاد اقامه نماز کشور حجت‌الاسلام و المسلمين قرائتي در باب رعايت اخلاق و اصول ديني در علم قضا به ايراد سخنراني پرداخت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دستگاه ، قضائی ، آداب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار