به مناسبت 7 تیر و شهادت آیت الله شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یاران با وفایش مراسم بزرگداشتی با حضور مدیران و کارکنان سازمان ها و نهادهای مختلف استان، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم در مسجد انگجی برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، معاون اول رئیس قوه قضاییه کشور در این مراسم گفت:آیت الله دکتر بهشتی رئیس دیوان عالی وقت بود که به دست منافقان کوردل به شهادت رسید و به همین دلیل 7 تیر را روز قوه قضائیه و هفته را هفته قوه قضائیه نامیده اند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: در فرهنگ دینی ما بعد از توحید هیچ موضوعی به فراگیری و گستردگی مفهوم عدالت وجود ندارد و عدالت فراگیرترین مفهوم در فرهنگ دینی ما است و دکتر بهشتی برای اجرای عدالت در جامعه با همه و جود تلاش کرد.

وی با بیان اینکه خلقت بر اساس عدالت است گفت: انبیا مظاهر کامل عدالت هستند و معاد جلوه بزرگ عدل پروردگار متعال است. حجت الاسلام رئیسی به اینکه جامعه دینی باید بر مبنای عدالت باشد تاکید کرد و گفت عدالت اقتصادی،عدالت اجتماعی، عدالت قضایی و فرهنگی باید در جامعه اجرا شود.

وی افزود: فلسفه خلقت ، بعثت اجرای عدالت در جامعه است و انسان هایی می توانند جامعه را بهره مند کنند که عدالت خواه باشند.

حجت الاسلام رئیسی به عدالت اثباتی و اجرایی تاکید کرد و گفت: جامعه باید مبتنی بر عدالت اثباتی باشد. وی بهترین ملاک برای اجرای عدالت در جامعه را اجرای قانون دانست و گفت: به هر میزان به قانون عمل شود به عدالت عمل شده است .

حجت الاسلام رئیسی همچنین افزود: هرچقدر در جامعه توجه به خدا، اخلاق، معنویت بیشتر شود در جامعه قانون گرایی و عدالت خواهی بیشتر خواهد شد. وی به نظارت ملی و همگانی نیز تاکید کرد و گفت: همگان باید خود را برای اجرای قانون ملزم بدانند و اگر در جامعه معروفی ترک گردد و منکری انجام شود همه مسئولند.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد :باید همه لایه های مدیریتی انسان های عدالت خواهی باشند و عدالت را در محیط کار خود اجرا کنند./س

برچسب ها: مراسم ، بزرگداشت ، یاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.