مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان از کاهش 38 درصدی نزولات آسمانی در این استان خبر داد و گفت: صرفه جوئی در مصرف آب توسط مردم در شرایط فعلی راهکار اساسی برای جلوگیری از کمبود آب است.

 



ˈ به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ،عباس تجلیˈ افزود: در سال آبی جاری میزان نزولات آسمانی نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است و در نتیجه آن منابع تامین آب این استان نیز با محدودیت مواجه شده اند.

وی چشمه ها، قنوان، چاه و یک رودخانه دائمی را منابع اصلی تامین آب استان سمنان دانست و اظهار داشت: در حال حاضر برای دستیابی به آب چاه را باید تا اعماق 250 و 300 متری حفاری کنیم که این امر تاثیر منفی بر کیفیت آب و کاهش سفرهای زیرزمینی دارد.

وی سرانه مصرف خانگی آب را در استان سمنان به ازای هر نفر 160 لیتر در شبانه روز بیان کرد و گفت: این رقم نسبت به سرانه کشوری که حداقل آن 75 لیتر و حداکثر 150 لیتر است 10 لیتر بیشتر است.

تجلی گفت: چنانچه 500 هزار نفر جمعیت شهری استان سمنان روزانه 10 لیتر صرفه جویی کنند پنج میلیون لیتر صرفه جوئی در مصرف آب صورت می گیرد که این امر تاثیر بسزایی در دستیابی به کاهش مصرف در این استان کویری دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان دستگاههای اجرایی را نیز از مشترکان پرمصرف خواند و اظهار داشت: دستگاههای پرمصرف در این استان شناسایی شده اند و امکان همکاری برای تامین شیرآلات کاهنده مصرف برای این دستگاهها وجود دارد.

وی شهرداری را از یکی از مشترکان پرمصرف دانست و گفت: تعامل خوبی با شهرداریها وجود دارد و استفاده گسترده تر از سامانه های آب خام می تواند در این مر کمک خوبی برای مدیریت مصرف در شهرداریها باشد.

وی به وجود یک هزار و 120 مشترک پرمصرف تا 10 برابر مصرف در بین دستگاههای اجرایی اشاره کرد و گفت: این مشترکان که 53 صدم مشترکان را شامل می شوند آب مصرفی آنها 3/5 درصد معادل 10 برابر است.

وی گفت: دستگاههای عمومی و دولتی نیز شامل دو هزار و 400 مشترک قریب 15/1 درصد مشترکان هستند که 8/8 درصد مشترکان معادل هفت برابر مصرف دارند.

تجلی در خصوص وضعیت مصرف مشترکان خانگی نیز اظهار داشت: 54 درصد مشترکان خانگی زیر الگوی مصرف و تا 20 مترمکعب، 38 درصد بین 20 تا 40 مترمکعب و دوبرابر الگو و مابقی بیش از دو برابر الگو آب مصرف دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: 185 هزار مشترک خانگی معادل 88 درصد مشترکان این شرکت هستند که 76 درصد مصرف آب به این گروه اختصاص دارد./س

برچسب ها: کاهش ، نزولات ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.