برنامه های ورزشی که شامل تمرینات استقامتی و ورزش های مقاومتی هستند نه تنها در پیشگیری اولیه فشارخون بلکه در کاهش فشارخون نیز مؤثر است.

دکتر رضا مظاهری متخصص پزشکی ورزشی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: اصلاح سبک زندگی به منظور پیشگیری و درمان فشارخون بالا بسیار مورد حمایت و طرفداری پزشکان و محققان بوده و ورزش یکی از اجزاء ضروری و جدایی ناپذیر این مداخلات است.

وی گفت: این توصیه ها حاصل مطالعات طولی زیادی است که نشان می دهند سطوح بالای فعالیت فیزیکی و آمادگی جسمانی با کاهش خطر ابتلا به فشارخون بالا ارتباط دارد.

مظاهری تصریح کرد: برنامه های ورزشی که شامل تمرینات استقامتی، ورزش های مقاومتی یا هر دو نوع فعالیت هستند، نه تنها در پیشگیری اولیه فشارخون نقش دارند بلکه باعث کاهش فشارخون نیز می شوند.

این متخصص پزشکی ورزشی اظهار کرد: اثرات کاهش فشارخون ورزش ها بیشتر در کسانی که مبتلا به فشارخون بوده و در ورزش های استقامتی شرکت می کنند دیده می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: میزان کاهش فشارخون پس از یک جلسه ورزشی و یا تمرینات ورزشی طولانی مدت تقریبا 5 تا 7 میلی متر جیوه است. کاهش فشارخون به مدت 22 ساعت پس از یک جلسه ورزش استقامتی ادامه داشته و بیشترین کاهش در افرادی ایجاد می شود که فشارخون در حال استراحت بالاتری دارند./ع2
برچسب ها: فشار ، خون ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار