با آگاهی مردم و مدیران سلامت امکان تشخیص، اقدام درمان و حصول اهداف درمانی در مورد فشار خون بیشتر می شود.

دکتر منصور کشمیری معاون آموزشی مرکز تحقیقات نفرلوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران درگفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: فشار خون بیماری شایعی است که در اکثر موارد هیچ گونه علامتی ندارد، عوامل متعددی زمینه ساز بروز این بیماری است، ضمن آنکه ارگانهای مهم بدن مانند کلیه ها، قلب، دستگاه های عصبی و چشم تحت تأثیر عوارض این بیماری قرار می گیرند.

وی گفت: بر اساس آمارهای جهانی بین  0 تا 1/5 میلیارد نفر در جهان مبتلا به بیماری فشار خون هستند و این در حالی است که بالغ بر 20 درصد آن از بیماری خود اطلاع ندارند و از بقیه نیز که مطلع هستند گروهی برای درمان خود هیچ اقدامی نیم کنند.

کشمیری تصریح کرد: افزایش فشار خون علاوه بر آنکه به طور مستقیم می تواند در ارگانهای مختلف بدن تأثیر منفی داشته باشد، وقتی که در معاینات روتین بیماران به وجود آن پی برده شود، بیماری های زمینه ای مهمی نظیر نارسایی کلیه را مطرح می کند.

وی عنوان کرد: سازمان بهداشت جهانی شعار روز جهانی بهداشت سال 2013 را فشار خون بالا تعیین کرد تا از این طریق توجه مردم دنیا و مدیران سازمان های سلامت را به این مهم جلب نماید.

وی خاطر نشان کرد: با آگاهی مردم و مدیران سلامت امکان تشخیص، اقدام درمان و حصول اهداف درمانی درمورد این بیماری بیشتر خواهد شد. /ع2
برچسب ها: فشار ، خون ، عصبی ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار