فوق تخصص بيماري هاي کليه گفت: رسوب داروها در کليه تصوري بيش نيست و بيمار بايد با اعتماد به پزشک، استفاده از داروها را جدي بگيرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران دکتر احمدي افزود: البته هيچ دارويي بدون عارضه نيست اما هنگامي که پزشک متخصص دارويي را براي بيماري خاص تجويز مي کند بيمار بايد مطابق دستور آن عمل کند.

دبير علمي همايش تازه‌هاي فشار خون با اشاره به اين که عارضه هاي مندرج در بروشور دارو گزارشي است که درصد احتمال آن بسيار اندک است گفت:‌ علاوه بر اين برخي به اين علت که داروها در آينده برايشان مشکلات کليوي ايجاد مي کنند در مصرف دارو سهل انگاري مي کنند که بايد به اين دسته از بيماران توصيه کرد که اين موضوع کاملا اشتباه است.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا فشار خون پايين نيز خطرناک است گفت:‌ فشارخون پايين که به طور معمول در بانوان بيشتر شايع و اغلب با بدن آنان سازگاري پيدا کرده است در شرايط طبيعي بي خطر و ممکن است در مواردي که بدن مقدار زيادي آب را از دست بدهد نگران کننده باشد.

دکتر احمدي به افرادي که فشارخون پايين دارند توصيه کرد در موارد افت فشار خون نمک بيشتري استفاده کنند و گفت:‌ افت فشار ناگهاني براي افرادي با  فشارخون معمولي نياز به مراقبت جدي دارد.
همايش تازه‌هاي فشار خون از امروز تا هفتم تير در تالار امام بيمارستان امام خميني(ره) برپاست.
برچسب ها: کلیه ، پزشک ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار