حفاري چاه هاي نفت و گاز در 3 ماه نخست امسال در مناطق خشکي و دريايي کشور از مرز 106 هزار متر عبور کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، معاون مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران با اشاره به تحقق 106 هزار و 938 متر حفاري چاه هاي نفت و گاز در سه ماه نخست امسال در مناطق خشکي و دريايي کشور افزود: انجام اين ميزان حفاري در مقايسه با شاخص برنامه 13 هزار و 729 متر افزايش نشان مي دهد.

مکوندي با بيان اينکه اين مقدار حفاري برابر با 39 حلقه چاه است افزود: از اين تعداد 18 حلقه چاه توسعه اي، دو حلقه توصيفي، يک حلقه اکتشافي و 18 حلقه چاه تعميري بوده است.

وي با اشاره به فعاليت 74 دستگاه حفاري خشکي و دريايي در ناوگان اين شرکت، افزود: در اين مدت علاوه بر برنامه تعميرات اساسي (اورهال) دستگاه حفاري دريايي شهيد مدرس، دستگاه حفاري 13 نيز براي بازسازي و ارتقاء کيفي از چرخه فعاليت خارج شد كه پس از تعميرات اساسي  با عنوان دستگاه حفاري 20 فتح به ناوگان حفاري شرکت مي پيوندد.

مکوندي تعداد جا به جايي دستگاه هاي حفاري در سه ماه نخست سال را 36 مورد خشکي و 5 مورد دريايي برشمرد و گفت: دستگاه هاي حفاري اين شرکت که از نوع سبک، سنگين و فوق سنگين هستند هم اکنون در استان هاي خوزستان، ايلام، بوشهر ،کهگيلويه و بويراحمد، هرمزگان، فارس و خراسان رضوي در حوزه عملياتي شرکت هاي مناطق نفت خيز جنوب، مهندسي و توسعه نفت (متن)، فلات قاره، نفت مناطق مرکزي، نفت و گاز پارس و مديريت اکتشاف شرکت ملي نفت ايران استقرار و فعاليت دارند.

شرکت ملي حفاري ايران يکي از شرکت هاي بالادستي زير مجموعه شرکت ملي نفت ايران است که بخش وسيعي از عمليات حفاري و ارائه خدمات فني و تخصصي صنعت حفاري را در نقاط مختلف کشور برعهده دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: چاه ، نفت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار