مدیر عملیات حفاری در خشكی شركت ملی حفاری ایران از تكمیل 13حلقه چاه نفت و گاز با متراژ 56 هزار متر در میادین مختلف نفتخیز كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ 'محمد آل خمیس' در این ارتباط توضیح داد: از چاه‌های حفاری و تكمیل شده 12 حلقه توسعه‌ای و یك حلقه تعمیری تكمیلی بوده است.

وی در ادامه اظهار كرد: در زمان حاضر 24 دستگاه حفاری سنگین و فوق سنگین این مدیریت، توسط سخت‌كوشان صنعت حفاری در مناطق عملیاتی هفتكل، منصوریه، آغاجاری، آزادگان، مارون، رامشیر، اهواز و یادآوران در استان خوزستان و بی بی حكیمه و گچساران در استان كهگلویه و بویراحمد و نفت‌شهر در استان كرمانشاه، كرند در استان گلستان ومناطق گازی بوشهر، هرمزگان در حال حفر چاه‌های نفت و گاز می باشند.

مدیرعملیات حفاری خشكی یك در ادامه افزود: هم اكنون با بكارگیری دو دستگاه حفاری 61 و 54 فتح در حال عملیات حفاری چاه‌های دسته‌ای در پروژه ( 1+12 ) چاه‌های میدان گازی كیش هستيم كه بر اساس برنامه ریزی انجام شده 7 حلقه از چاههای این میدان در سه ماهه سوم سال جاری و شش حلقه دیگر آن در بهار 1392 تحویل خواهد شد.

آل خمیس به توسعه‌ی ناوگان حفاری اشاره كرد و گفت: در سال 1390 چهار دستگاه حفاری 33 ، 34، 88 و 89 فتح با توان دو هزار اسب بخار راه اندازی و برای پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت كشور در مدار عملیات قرار گرفت و طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال جاری نیز توان عملیاتی این مدیریت با بكارگیری دستگاههای حفاری جدید افزایش خواهد یافت.

وی به وضعیت نیروی انسانی این مدیریت اشاره نمود و گفت: هم اكنون نزدیك به سه هزار نیروی انسانی متخصص و كارشناس در این مدیریت حفر چاههای نفت و گاز را در اقصی نقاط میهن اسلامی با نظارت شركت‌های متقاضی راهبری و هدایت می‌كنند.

آل خمیس به اهداف و برنامه‌های سال جاری اشاره نمود و گفت: بكارگیری فناوری نوین، آموزش نیروی انسانی، افزایش راندمان كار، كاهش انتظار دستگاههای حفاری و افزایش ضریب ایمنی از سرفصل‌های سال جاری این مدیریت می‌باشد./س
برچسب ها: برنامه های ، حفاری ، محقق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.