مدیر عملیات یك خشكی شركت ملی حفاری ایران از حفاری و تكمیل شدن هفت حلقه چاه توسعه ای در میدان گازی كیش به عنوان دومین قطب گازی ایران تا پایان سه ماه سوم سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس محمد آل خمیس افزود: دستگاه های حفاری 54 و 61 این مدیریت در قالب پروژه های حفاری، حفر چاه های گازی در این موقعیت را در دست اجرا دارد.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده هفت حلقه چاه كلاستر  B در پاییز امسال تكمیل و برای بهره برداری تحویل كارفرما می شود.

آل خمیس با اشاره به این كه پروژه حفاری 1+12 كیش به صورت كلید در دست از سوی شركت ملی حفاری ایران در دست اجرا قرار دارد، اضافه كرد: همچنین مراحل حفاری و تكمیل 6 حلقه چاه دیگر بر روی كلاستر  A نیز بهار سال 92 به پایان می رسد.

مدیر عملیات یك خشكی شركت ملی حفاری ایران با بیان این كه این مدیریت راهبری 24 دستگاه حفاری شامل 23 دستگاه حفاری با توان 2 هزار اسب بخار ( سنگین) و یك دستگاه حفاری با توان 3 هزار اسب بخار (فوق سنگین ) یا سوپر ریگ را با بهره مندی از نزدیك به سه هزار نیروی متخصص برعهده دارد، تصریح كرد: فعالیت مدیریت عملیات یك حفاری بیشتر در بخش های حفاری چاه های اكتشافی و توسعه ای است.

وی به حفاری و تكمیل 13 حلقه چاه شامل 12 حلقه توسعه ای و یك حلقه چاه تعمیری در سه ماه نخست سال جاری در مناطق نفت خیز كشور اشاره كرد و افزود: در این مدت ناوگان تحت مسئولیت این مدیریت موفق به 56 هزار و 602 متر حفاری شد.

آل خمیس ادامه داد: كاركنان سختكوش در این بخش به صورت اقماری هم اكنون در موقعیت میدان های نفتی آزادگان، مارون، یادآوران، رامشیر، هفتكل، منصوری و اهواز در استان خوزستان، بی بی حكیمه و گچساران در استان كهگیلویه و بویر احمد، نفت شهر در استان كرمانشاه، كرند در استان گلستان و میدان های گازی در استان های بوشهر و هرمزگان مشغول خدمت هستند.

مدیر عملیات یك خشكی شركت ملی حفاری ایران با اشاره به توانمندی های شركت ملی حفاری و تلاش این شركت در جهت تحقق اهداف وزارت نفت و شركت ملی نفت ایران در برنامه پنجم توسعه، اظهار كرد: در سال 90 در مجموع چهاردستگاه حفاری سنگین خشكی جدید 33، 34، 88 و 89 به ناوگان حفاری این مدیریت افزوده شد و با توجه به گستردگی و حجم بالای كار، پیش بینی می شود امسال نیز شاهد اضافه شدن تعداد دستگاه های حفاری در این مدیریت باشیم./س.

 

برچسب ها: چاههای ، میدان گازی ، کیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.