لایه نفتی با ظرفیت 2 میلیارد بشکه در سایت میدان گازی سردار جنگل رودسر کشف شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ؛ علی اصولی مدیرعامل شرکت نفت خزر، با بیان اینکه روزانه 500 میلیون بشکه از  ذخایر این میدان قابل استحصال است افزود: رودسر به لحاظ علمی و فنی بهترین مکان برای ساخت سایت پشتیبانی میدان گازی و نفتی سردار جنگل شناخته می‌شود.

این مقام مسئول از پیوستن  ایران به جمع باشگاه اکتشافات و حفاری در دریای عمیق خبرداد و تصریح کرد: در عمق 728 متری دریای خزر لایه نفتی کشف و استخراج شد.

مدیرعامل شرکت نفت خزر، لایه نفتی میدان گازی سردارجنگل را 2 میلیارد بشکه نفت ذکر کرد و از احداث سکوی نیمه شناور در سایت سردارجنگل خبر داد و خاطرنشان کرد: این سکو کاملا توسط متخصصان ایرانی ساخته می‌شود که با توانمندی تا عمق 6 هزار متری حفاری می‌تواند کمک کند و از همین سکو برای حفاری اکتشافی توسعه استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به ادامه مطالعات میدان نفت و گاز سردار جنگل که از لایه‌های هیدروکربن، نفت و گاز شکل گرفته، درصدد هستیم تا لایه‌های دیگر را کشف کنیم و به میدان دیگر دست یابیم و این مطالعات 15 میلیارد متر مکعب گاز و 7 میلیارد بشکه نفت را تخمین زده است.

وی، سه مولفه امید، تلاش و حمایت الهی را در کشف میدان نفتی و گازی سردار جنگل تاثیرگذار دانست و یادآور شد: در سال 80 طبق مطالعات جامع و گسترده 46 ساختار کوچک و بزرگ را در اعماق 500 تا 800 متری دریای خزر کشف کردیم که هشت ساختار با ظرفیت بسیار بالا مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ایران موفق به دانش در دریای عمیق و تکنولوژی در آب‌های عمیق دست یافته است، خاطرنشان کرد: ایران با دستیابی به این تکنولوژی‌ها توانست حفاری‌ها را در نقاط بکر دریای خزر صورت دهد. / س

برچسب ها: میدان ، گازی ، سردار ، جنگل ، رودسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۲۸ ۲۹ تير ۱۳۹۱
احسنت به کار و غیرت ایرانی