مدیرعامل شركت ملی حفاری ایران با اشاره به سابقه این شركت در اكتشاف 33 مخزن نفت و گاز پس از پیروزی انقلاب، گفت: این شركت تاكنون موفق به حفر 123 حلقه چاه اكتشافی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، 'حیدر بهمنی' در آیین امضای قرارداد اجاره دو دكل حفاری اظهار كرد: این شركت با وجود شرایط دشوار تحریم، در حفاری چاه های اكتشافی و تولیدی موفق بوده است و با استانداردهای جهانی فاصله چندانی ندارد.

وی از حمایت های مدیریت امور اكتشاف شركت ملی نفت ایران قدردانی كرد و گفت: حمایت مدیریت امور اكتشاف و اعتماد آن به توان بالای متخصصان ما سبب شده است كه ملی حفاری امروز در عرصه حفاری چاه های اكتشافی به تجربه های ارزشمندی دست پیدا كند.

بهمنی از برنامه این شركت برای افزایش توان فنی شركت در مناقصه ها خبر داد و افزود: تمام تلاش خود را در شركت ملی حفاری انجام می دهیم تا با ارتقای دانش فنی بتوانیم در مناقصه ها برنده شویم.

مدیرعامل شركت ملی حفاری درباره طلب های این شركت از كارفرمایان نیز گفت: این شركت هم اكنون نزدیك به هفت هزار میلیارد ریال از كارفرمایان مختلف طلب دارد كه دیركرد در پرداخت آنها سبب شده است خود شركت قادر نباشد بدهی هایش را به موقع پرداخت كند.

وی اضافه كرد: وقتی برای كارفرمایی كار می كنیم، اولین انتظار این است كه طلب ها را به موقع پرداخت كند تا بتوانیم برنامه های توسعه ای شركت را در زمانبندی تعیین شده به انجام برسانیم.

شركت ملی حفاری ایران از شركت های بالا دستی زیرمجموعه شركت ملی نفت ایران است كه هم اكنون 90 درصد عملیات حفاری و خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت را در كشور به عهده دارد.

این شركت از ابتدای سال جاری تا نیمه اول تیر درمجموع 50 حلقه چاه نفت و گاز به وسیله ناوگان خشكی و دریایی این شركت در مناطق نفت خیز كشور حفاری و به تولید رسیده است.

از این تعداد، 27 حلقه چاه توسعه ای و 23 حلقه تعمیری است كه در حوزه فعالیت شركت های ملی مناطق نفت خیز جنوب، نفت مناطق مركزی، فلات قاره و پروژه های كلید در دست این شركت در مناطق خشكی و دریایی قرار دارند.

شركت ملی حفاری همچنین سال گذشته با حفاری و تكمیل 191 حلقه چاه توسعه ای، توصیفی، اكتشافی و تعمیری، موفق به انجام 454 هزار متر حفاری چاه های نفت و گاز در نقاط مختلف كشور شد./س
برچسب ها: ملی حفاری ، اکتشاف ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.