سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: اواسط خردادماه سال جاری 164 هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان که در مسیر بازگشت نسل جدید آفت سن مادر به اماکن تابستان گذرانی قرارداشت،سمپاشي شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

شهريار قاسمي  گفت: سمپاشي انجام شده با هدف کاهش جمعیت سن بازگشتی به اماکن بوده و در روستاهای کهرار موقوفه، گاوشان، هفت چشمه، دوکانه و سانبل درود فرامان؛ با بکارگیری 5 دستگاه سمپاش و مصرف 82 لیتر حشره کش دلتامترین مبارزه صورت گرفته است.

قاسمی در ادامه گفت: سن غلات یکی از آفات مهم گندم و جو در سطح شهرستان کرمانشاه می باشد و در صورتیکه کنترل مناسبی روی این آفت اعمال نگردد می تواند خسارت کمی و کیفی زیادی به محصولات تولیدی وارد کند .

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه در خصوص آفت سن گندم گفت: اين گونه مهم ترين آفت مزارع گندم و جو استان و شهرستان کرمانشاه به شمار مي آيد .

وي خاطر نشان كرد:مهم ترين عامل افزايش جمعيت و طغيان سن گندم در 25 سال اخير، تخريب مراتع( خصوصآ در ديمزارهاي كشور) و كشت گندم و جو در مراتع تخريب شده بوده و اين كار در افزايش وزن، افزايش ميزان تخم ريزي و تبديل سن هاي ساكن مراتع به سن هاي مهاجر موثر بوده است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، هکتار ، آفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.