معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: صف طويلي براي دريافت مجوز فعاليت هاي مطبوعاتي و رسانه اي داشتيم كه اكنون آمار حاضران در اين صف به صفر رسيده است

.

به گزارش خبرنگار گروه استانهاباشگاه خبرنگاران محمدجعفر محمدزاده، پيش از ظهر يكشنبه در مراسم افتتاح سراي روزنامه نگاران استان يزد اظهار داشت: به جاي 10 سال انتظار، در كوتاهترين زمان به متقاضيان مجوز اعم از كشوري، دانشگاهي، سايبري و ... پاسخ داده شد و اغلب آنها اكنون در حال فعاليت هستند.

وي افزود: اكنون در كشور 35 رسانه سايت داريم ضمن اينكه بحث تهذيب رسانه نيز در مطرح شد زيرا به نظر مي رسد در رسانه ها، بحث آموزه هاي ديني مورد غفلت قرار گرفته است.

ايجاد دانشنامه 180 سال مطبوعات ايران

محمدزاده همچنين با اشاره به ايجاد دانشنامه مطبوعات ايران عنوان كرد: تاكنون 180 سال دانشنامه مطبوعات ايران جمع آوري شده كه اميدواريم تا پايان دولت فعلي چاپ شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود عنوان كرد: سراي روزنامه نگاران آرمانهايي دارد كه اين آرمانها بشري نيست و معتقديم آزادي، بدون رسانه و مطبوعات محقق نمي شود.

محمدزاده تصريح كرد: ما به آزاديهاي معنوي نياز داريم، آزادي از كينه، حسادت، اعتماد به نفس و اين يك باور است كه از درون القا شده است.

وي خاطرنشان كرد: با پيدا كردن توسعه و آزادي از درون و بيرون، به آزادي و عدالت بيروني خواهيم رسيد.

معاون مطبوعاتي وزير ارشاد همچنين با اشاره به پيشينه فعاليت سراي روزنامه نگاران عنوان كرد: در حال حاضر سراي روزنامه نگاران در تهران فعاليت بسيار خوبي را آغاز كرده و تاكنون 9جشنواره فصلي برگزار كرده است.

افرادي كه خوب و تاثيرگذار مي نويسند بايد تشويق وحمايت شوند

وي برگزاري جشنواره‌هاي مطبوعات به صورت فصلي را نوعي نظارت دانست و ادامه داد: افرادي كه خوب و اثرگذار مي‌نويسند، بايد حمايت و تشويق شوند.

معاون مطبوعاتي وزير ارشاد عنوان كرد: تاكنون هشت كتاب از بهترين آثار هر فصل چاپ و منتشر شده كه در مقايسه كتاب اول تا هشتم، سير كيفي آثار به خوبي مشاهده مي‌شود.

وي از مسئولان سراي روزنامه نگاران استان يزد نيز خواست تا ترتيبي دهند تا اين جشنواره‌هاي فصلي در يزد نيز برگزار شود.

اميد به جذب دانشجو از اول مهر در دانشگاه روزنامه نگاري و علوم ارتباطات

محمدزاده همچنين از راه ‌اندازي خبرگزاري سراي ما خبر داد و عنوان كرد: سرپرستي اين خبرگزاري در هر استان را مسئول سراي خبرنگاران بر عهده دارد.

وي همچنين از تاسيس دانشگاه روزنامه نگاري و علوم ارتباطات خبر داد و اظهار اميدواري كرد: اول مهر امسال بتوانيم در اين دانشگاه دانشجو بگيريم و اين دانشجويان نيز بتوانند كمك هزينه تحصيلات و بورسيه دريافت كنند و به صورت علمي و عملي بتوانند در حرفه روزنامه نگاري آموزش ببينند.

به گزارش  سراي روزنامه نگاران اكنون در سراسر كشور بيش از سه هزار و 400 عضو رسمي و هزار و 100 عضو غيررسمي در باشگاه‌هاي جنبي دارد./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.