دقایقی پیش پیشنهاد وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برگزاری سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در تهران، به اتفاق آرا و اجماع کامل به تصویب رسید.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا، رستم قاسمی، ضمن اشاره به اهمیت برگزاری اجلاس سران جی یی سی اف در ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین اعضای این مجمع است و برگزاری سومین اجلاس سران در تهران دستاورد ذی قیمتی به شمار می رود.
 
وزیر نفت ادامه داد: هم پیش از برگزاری نشست فوق العاده وزارتی و هم در جریان برگزاری آن، رایزنی های بسیاری با کشورهای عضو انجام شد و خوشبختانه ایران توانست میزبانی سومین اجلاس سران را به  دست آورد.
 
قابل ذکر است پانزدهمین اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز نیز در سوم نوامبر آینده (١٢ آبان) در تهران برگزار خواهد شد.
 
نشست فوق العاده وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز امروز ساعت ١٥:٠٠ به وقت مسکو در محل  هتل «پرزیدنت مسکو»  آغاز به کار کرد و قرار است نشست سران این مجمع ١٠ تیر در کاخ کرملین روسیه برگزار شود.
 
اعضای مجمع صادرکنندگان گاز ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٧٠ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.
 
١٣ کشور الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا ، امارات متحده عربی و عمان از اعضای این مجمع جهانی به شمار می روند.
 
 هلند، قزاقستان و نروژ نیز به عنوان عضو ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز مطرح هستند که عراق نیز به تازگی به این جمع پیوسته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکو ، اجلاس ، صادرات ، گاز ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار