تشویق مادران به زایمان طبیعی و حمایت روحی از مادر در موارد ترس از زایمان طبیعی می تواند از میزان سزارین انتخابی و اورژانسی بکاهد.

امیر حسین رنجبر، کارشناس آموزش علوم پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: عمل سزارین خطر بیشتری از زایمان طبیعی برای مادر و نوزاد در بر دارد، میزان سزارین در کشورمان بسیار بالا است. در خواست مادر یکی از دلایل عمده افزایش میزان سزارین است حال آنکه در بسیاری از مواقع در پشت تشخیص های رایج مخفی می شود.

وی افزود: تشویق مادران به زایمان طبیعی و حمایت روحی از مادر در موارد ترس از زایمان طبیعی می تواند از میزان سزارین انتخابی و اورژانسی بکاهد. بنابراین یکی از راههای کاهش سزارین شناسایی علل تمایل بیماران به انجام سزارین است.

رنجبر تصریح کرد: انجام برنامه ریزی مدون و صحیح، جهت آموزش و ارتقا سطح آگاهی زنان نسبت به این موضوع ضروری است. با مدنظر داشتن عوامل مرتبط با دلایل انتخاب سزارین در مادران کم خطر می توان با استفاده از مشاوره ای سودمند مامایی و حمایتهای اطلاعاتی کافی و اجتماعی در طی بارداری و زایمان از سوی ماماها و سایر پرسنل بهداشتی درمانی از میزان سزارین کاست./ح

برچسب ها: سزارین ، بارداری ، جنین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار