مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری، "كارگاه نقد داستان كوتاه مدرن" را با حضور دكتر حسین پاینده استاد دانشگاه، در حوزه هنری برگزار می كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ در این كارگاه كه طی 10 جلسه برگزار خواهد شد، دكتر حسین پاینده علاوه بر آموزش نظریه های داستان كوتاه مدرن، به روش شناسی نقد این داستان ها نیز می پردازد. 
رویكرد این كارگاه ها میان رشته ای خواهد بود و فراگیران ابتدا با مبانی نظری مدرنیسم و نقاشی مدرن آشنا خواهند شد و سپس این استاد، به مشابهت های شعر غنایی و آموزش داستان كوتاه مدرن خواهند پرداخت. 
بررسی مشروح نمونه هایی از داستان های مدرن ایرانی، این امكان را برای شركت كنندگان در كارگاه  آموزشی فراهم می كند كه آموخته های تئوریك را به صورت عملی در داستان های كوتاه، مورد نقد و بررسی قرار دهند.
 حسین پاینده متولد تهران است. وی دورهٔ دبیرستان را در انگلستان گذراند و یك سال پس از انقلاب به كشور بازگشت. در سال ۱۳۶۸ از دانشگاه علامه طباطبائی لیسانس ادبیات انگلیسی گرفت و در سال ۱۳۷۰ موفق به اخذ فوق‌لیسانس ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران شد. او از همان سال به عنوان عضو هیأت علمی به استخدام دانشگاه علامه طباطبائی درآمد و متعاقباً در سال ۱۳۷۵ برای ادامهٔ تحصیل به انگلستان رفت. وی در سال ۱۳۸۰ پس از اخذ دكترای نظریه و نقد ادبی به كشور بازگشت و در حال حاضر با رتبهٔ دانشیاری در دانشگاه علامه طباطبائی به تدریس اشتغال دارد.
از دكتر پاینده تاكنون بیش از۱۰۰ مقاله در نشریات مختلف به چاپ رسیده‌ است. وی ۱۵ كتاب منتشر كرده كه از این تعداد ۸ كتاب تألیف و ۷ كتاب ترجمه‌ است. او همچنین ویراستار هشت كتاب نیز بوده ‌است، از جمله ویراستار «مجموعهٔ نظریه و نقد ادبی» كه تحت سرپرستی او تاكنون در هشت مجلد و توسط چهار ناشر منتشر شده‌است. جدیدترین تألیف پاینده با عنوان داستان كوتاه در ایران در سه جلد توسط انتشارات نیلوفر منتشر شده‌است. از میان كتاب‌هایی كه پاینده ترجمه كرده‌است می‌توان به كتابی با عنوان نظریه‌های رمان اشاره كرد. دكتر پاینده تاكنون ۵ جایزه در داخل كشور و ۱ جایزه در خارج از كشور دریافت كرده‌است.
علاقه مندان می توانند برای ثبت نام، همه روزه ازساعت 9 صبح به مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری؛ واقع درخیابان سمیه- نرسیده به پل حافظ – طبقه سوم ساختمان اداری – روابط عمومی مركزآفرینش های ادبی حوزه هنری مراجعه و یا با شماره تلفن 6-84172305 تماس حاصل نمایند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار