معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، از مقاوم سازی یک میلیون و 500 هزار مسکن روستایی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

حسن قدمی گفت: بنیاد مسکن انقلاب ایلامی در دولت نهم و دهم با عملکرد مطلوب خود یک میلیون 500 هزار مسکن روستایی را مقاوم سازی کرد و با اضافه شدن برنامه مقاوم سازی جدید، تعداد مقاوم سازی مسکن روستایی به سه میلیون می رسد.

وی افزود: مساله مقاوم سازی و نظارت بر ساخت و ساز ها مهمترین برنامه مدیریت بحران کشور در راستای پیشگیری از حوادت در سالجاری است.

قدمی تصریح کرد: هم اکنون در هیچ جای جهان زلزله پنج ریشتری تلفات مالی و جانی در پی ندارد در حالی که به علت عدم مقاوم سازی در ایران، با یک زلزله سه ریشتری شاهد تلفات جانی و مالی هستیم بنابراین سیاست مدیریت بحران در سالجاری حرکت به سمت پیشگیری از حوادث است.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، از برخی مهندسان ناظر ساختمانی انتقاد کرد و افزود: بعضی از ساختمان های نوساز روی کاغذ مقاوم هستند و در عمل با کمترین درجه زلزله ویران می شوند.
وی، این امر را ناشی از غفلت در نظارت عنوان کرد و گفت: مهندسان ناظر برخی ساختمان ها گویا ساختمانی را که باید نظارت می کردند، ندیده اند و تنها گواهی نظارت صادر کرده اند.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برای شرکت در همایش سه روزه مدیران کل مدیریت بحران کشور به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

همایش مذکور تا روز شنبه هشتم تیرماه در مجتمع آفتاب چغاخور شهرستان بروجن برگزار می شود.
مقاوم سازی، ارتباطات در مدیریت بحران، پیش بینی و پیشگیری، آمادگی و مقابله، بازسازی، روابط عمومی و امور بین الملل و توسعه منابع انسانی از عناوین برنامه های این همایش سراسری است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.