بیش از 50 درصد مجوز ساخت به ساختمان های بتن آرمه در ماه های گذشته اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ؛ بررسی نتایج طرح "جمع‌آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور" در پاییز 91 بیانگر افزایش شش درصدی واحد‌های مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران و 0.5 درصدی آن در سایر شهرداری‌های کشور در پاییز 91 نسبت به پاییز 90 است.

مرکز آمار ایران جزییات آمارگیری از پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری های تهران و کل کشور را به شرح زیر اعلام کرد.

***کاهش مساحت زمین پروانه‌های صادر‌شده برای احداث ساختمان در تهران

در پاییز 91، تعداد 45 هزار و 997 واحد مسکونی در پروانه‌های صادر‌شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران، پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته حدود 15.1 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 6 درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌ها 9.7 واحد بوده است.

براساس این گزارش تعداد4هزار و 735پروانه احداث ساختمان توسط شهرداری تهران در پاییز 91 صادر شده که نسبت به فصل گذشته حدود 15.3 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 22.4 درصد کاهش داشته است.

بنابراین گزارش ؛ مجموع مساحت زمین پروانه‌های صادر‌شده برای احداث ساختمان در حدود 1422.8 هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود 11.8 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 8.6 درصد کاهش داشته است.

همچنین متوسط مساحت زمین در هر پروانه احداث ساختمان 300 مترمربع بوده است.

براساس این گزارش ؛ توزیع پروانه‌های احداث ساختمان مسکونی برحسب نوع اسکلت و مصالح عمده‌ی به کار رفته در بنای آنها در پاییز 91 نشان می‌دهد که 45.8 درصد این پروانه‌ها برای احداث ساختمان‌های اسکلت فلزی، 54.1 درصد برای احداث ساختمان‌های بتن آرمه، 0.1 درصد برای احداث ساختمان‌های با آجر و آهن بوده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ساتختمان ، بتن ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار