"نيکلا سارکوزي" رئيس جمهور سابق فرانسه تمايل زيادي دارد دوباره به عرصه سياست اين کشور بازگردد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني يورونيوز، چند هفته پيش سارکوزي گفته بود در صورت پيشرفت چشمگير جناحهاي راست افراطي يا چپ افراطي ، احساس وظيفه خواهد کرد دوباره به سياست بازگردد. نتيجه بالاي حزب راستگراي افراطي جبهه ملي در انتخابات پارلماني مياندوره اي هفته گذشته ممکن است سارکوزي را به بازگشت به سياست متقاعد سازد. در هر صورت شمار زيادي از سياستمداران راستگراي فرانسوي مايلند سارکوزي هرچه سريعتر به سياست بازگردد.

ژوفروا ديديه معاون دبيرکل حزب راستگراي او ام پ گفت: من مايلم سارکوزي به سياست بازگردد زيرا عقيده دارم به تجربه و اقتدار او نياز داريم. فرانسه پس از پيروزي فرانسوا اولاند اقتدار خود را از دست داده است. آيا او مي تواند بازگردد؟ آيا خودش مي خواهد بازگردد؟ من نمي دانم و نمي توانم به جاي او به اين پرسش پاسخ دهم. حزب او ام پ در حال حاضر رئيسي دارد که شخص ژان فرانسوا کوپه است اما بديهي است که سيمان وحدت ما در حزب او ام پ نيکلا سارکوزي است.

انتخابات رياست جمهوري فرانسه چهار سال ديگر برگزار مي شود اما برخي ها در حزب او ام پ نظير ژان فرانسوا کوپه و فرانسوا فيون مايلند نامزد اين حزب در انتخابات رياست جمهوري شوند مگر آنکه سارکوزي بار ديگر به عرصه سياسي بازگردد. او در آن صورت مي تواند انتقام خود را از فرانسوا اولاند بگيرد.

به گفته يکي از نمايندگان پارلمان که به تازگي با سارکوزي ديدار کرده است، رئيس جمهور سابق در حال حاضر مثل شيري در قفس است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار