نماينده سابق کنگره امريکا گفت اوضاع عراق در حال حاضر نسبت به سال ۲۰۰۳ و تهاجم امريکا به اين کشور وخيم‎تر شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، ران پال در مقاله‌جديدي با انتقاد شديد از جنگ‌هاي امريکا در عراق و افغانستان آورده است باراک اوباما و جرج بوش، روساي جمهور کنوني و سابق امريکا اين جنگ‌ها را به راه انداختند«تا به همه نشان دهند که قادرند در هر زمان در هر جايي که دوست داشته باشند جنگ به راه بيندازند.

پال در ستون هفتگي خود در پايگاه اينترنتي "د فري فانديشن" تاکيد کرد : ما پس از يک دهه جنگ عراق را ترک کرديم و اين کشور را در اوضاعي به مراتب بدتر از قبل از تهاجم سال ۲۰۰۳ قرار داديم. پس از هدر رفتن تريليون‌ها دلار و از دست رفتن جان ده‌ها هزار نفر، عراق در حال حاضر با حضور القاعده به مکاني ويران، نااميد و خشن مبدل شده است. اين روزها هيچ انسان عاقلي از پيروزي امريکا در عراق سخن نمي‌گويد. ما از اين اقدام هيچ درسي نگرفتيم.

امريکا و متحدانش ماه مارس سال ۲۰۰۳ به بهانه اين‎که صدام حسين، ديکتاتور سابق عراق سلاح‌هاي کشتار جمعي در اختيار دارد به اين کشور حمله کردند. با اين وجود بر اساس گزارش سازمان سيا در اکتبر ۲۰۰۴ فاش شد که صدام حسين در زمان تهاجم به کشورش هيچ‌گونه تسليحات کشتار جمعي در اختيار نداشت. 

نيروهاي امريکايي ۹ سال پس از حمله به عراق، خاک اين کشور را ترک کردند؛ هر چند هنوز چند صد نيروي امريکايي در اين کشور مستقرند.

پال ضمن هشدار درباره آينده مداخله‌جويي‌هاي امريکا افزود : رئيس جمهور به جاي درس گرفتن از فجايع و مصائب حاصل از مداخله‌گري و سياست خارجي شکست خورده کشورش حالا مي‌گويد که ما بايد به سوريه بپردازيم!

دولت امريکا اخيرا لفاظي‌هاي خود بر ضد سوريه را افزايش داده است. اين اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت اوباما اوايل ماه جاري ادعا کرد دولت سوريه بر ضد شورشيان مورد حمايت خارج از تسليحات شيميايي استفاده و از «خط قرمز» واشنگتن عبور کرده است. دمشق اين اتهام را رد کرده است.

جان کري، وزير خارجه امريکا نيز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در جلسه کاخ سفيد خواهان حمله هوايي فوري به سوريه شده بود. سخنان کري يک روز پس از تصويب ارسال کمک نظامي براي گروه‌هاي شورشي سوريه از سوي اوباما مطرح شد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار