سرپرست معاونت آب وزارت نیرو کل مصرف آب کشور را ۹۶ میلیارد مترمکعب اعلام کرد و گفت: با همکاری مردم و صرفه جویی آب در هیچ شهری کمبود آب نداریم و ممکن است در چند روستای دور دست این مشکل پیش آید که برای آن هم برنامه ریزی شده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علیرضا دائمی گفت : مصرف آب شرب و خانگی در کشور 6.8 میلیارد مترمکعب در سال براورد می شود. این میزان مصرف از طریق منابع آب در محل تأمین ، شبکه تصفیه و توزیع و همچنین محل مصرف یا خانوارها برآورد می شود.
 
دائمی تصریح کرد: خوشبختانه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سال های اخیر در کنترل مصرف نقش زیادی داشته است و باید در کنار گسترش فرهنگ صرفه جویی، مردم در بخش آب و کاهش هدر رفت آب در شبکه انتقال و توزیع، میزان مصرف کاهش یابد.

دائمی اظهار داشت: ذخایر سدهای کشور طوری تنظیم می شود تا در فصل پاییز هم از تأمین آب مطمئن شویم.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو گفت: اگر مصرف خانوارها کمتر از 7 مترمکعب در ماه باشد، مبلغی دریاف نمی شود و تا 25 مترمکعب در ماه، تعرفه عادی دریافت می کنیم و هر اندازه بیشتر شود به تدریج قیمت ها بیشتر می شود و در نهایت به قیمت تمام شده یعنی هزار تومان برای هر متر مکعب می رسد.

دائمی گفت: هدررفت آب در خطوط انتقال در دنیا 5 درصد است که در ایران به 10 درصد می رسد و باید کاهش یابد.

سرپرست معاونت آب و فاضلاب کشور گفت: هدر رفت آب در شبکه انتقال آب کشور هم 19 درصد برآورد می شود که باید تا 12 درصد کاهش پیدا کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نفت ، نیرو ، اب ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار