مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: ‌بیش از 80 درصد بهره‌برداران استان اردبیل عضو شبکه گسترده تعاون روستایی هستند و از خدمات این تعاونی‌ها بهره‌مند هستند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ لطف‌الله نامور امروز در جلسه بررسی مشکلات تعاونی‌ها در نیر اظهار داشت: با فعال شدن شبکه‌های تعاون روستایی علاوه بر اینکه در فصل برداشت محصول خرید تضمینی صورت می‌گیرد در سایر فصول نیز از طریق تعاونی‌ها توزیع نهاده‌های کشاورزی، کالاهای مورد نیاز روستاییان و بهره‌برداران انجام می‌شود که امسال نیز این اولویت همچنان مد نظر و ملاک کار است.

وی تصریح کرد:‌ در فصل برداشت گندم و غلات حدود 28 مرکز را از اوایل خردادماه فعال کردیم تا به عنوان مباشران خرید در امر خرید گندم فعال باشند.

نامور در ادامه خاطر نشان کرد: علاوه بر راه‌اندازی مراکز خرید گندم در دو شهرستان شمالی استان اردبیل بیله‌سوار و پارس‌آباد هفت مرکز خرید کلزا را نیز فعال کردیم تا کلزای تولیدی کشاورزان خریداری شود.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل به دیر برداشت شدن محصول گندم در مناطق غربی و شرقی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: دو مرکز خرید در نیر راه‌اندازی می‌شود تا با قیمت تضمینی 720 تومان محصول کشاورزان و زارعان خریداری شود که اغلب محصولات این منطقه نیز گندم می‌باشد.

وی گفت: در شهرستان نیر به همت تعاونی دامداران و روستاییان پارسال یک‌هزار و 500 تن نهاده‌های دامی و حدود 500 تن در سه ماهه امسال بین دامداران توزیع شده است.

نامور در ادامه گفت: ما تلاشمان بر این است که در تمام فصول خدمتی مناسب و درخور به کشاورزان و بهره‌برداران ارائه کنیم که در این ارتباط برخی هدف‌گذاری‌ها نیز به شکل صحیح صورت گرفته است./ع

برچسب ها: اردبیل ، تعاون ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.