مديرعامل بانك صنعت و معدن از اختصاص7،1 ميليارد دلار از منابع صندوق توسعه ملي براي توسعه طرحهاي صنعتي و معدني توسط بانك صنعت و معدن خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا)، دانيالي گفت: در سال جاري نزديك به 7،1 ميليارد دلار از منابع صندوق توسعه ملي به منظور توسعه طرح هاي زير بنايي صنعتي و معدني كشور در اختيار بانك صنعت و معدن قرار مي گيرد تا به منظور توسعه طرحهاي صنعتي و معدني به كارآفرينان و فعالان بخش صنعت و معدن كشورتخصيص يابد.

وي افزود: 5،2 ميليارد دلار از اين منابع به صورت تسهيلات ارزي، دويست ميليون دلار(200 ميليون دلار) به صورت سپرده ارزي و چهارصد ميليون دلار(400 ميليون دلار) نيز به صورت معادل ريالي پيش بيني شده است.

دانيالي همچنين از اختصاص 10 درصد از عملكرد بودجه 92 كشور در قالب منابع ريالي براي توسعه  صنايع و معادن كشور خبر داد كه اين منابع در اختيار بانك صنعت و معدن قرار خواهد گرفت.

مديرعامل بانك صنعت و معدن حجم سرمايه اين بانك توسعه اي كشور را در حدود 36 هزار ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: عليرغم فشارها و محدوديت هايي كه در زمينه فعاليت هاي بانكي وجود داشت، بانك صنعت و معدن در سال گذشته عملكرد مناسبي در خصوص پرداخت تسهيلات به فعالان بخش صنعت و معدن ارائه داد و اين بانك توانست رتبه نخست در زمينه تامين منابع مالي براي واحد هاي كوچك و متوسط را بين بيش از 40 كشور دنيا، كسب كند.

دانيالي افزود: در سال 91 و از محل بند 16 قانون بودجه نيز در حدود 534 ميليارد تومان منابع به بانك صنعت و معدن اختصاص يافت كه صد در صد از اين منابع جذب شده و در قالب تسهيلات و عقود مختلف در اختيار كارآفرينان بخش صنعت و معدن كشور قرار گرفت.

دانيالي در ادامه سخنانش گفت: بانك صنعت و معدن با 65 شعبه در گستره كشور فعاليت مي كند و با در اختيار داشتن 1200 نفر پرسنل توانسته است 15 درصد از بخش صنعت و معدن را تامين مالي كند.

وي مجموع سپرده هاي اين بانك در پايان اسفند ماه سال 1391 را 34 هزار ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: اين ميزان سپرده، نشان دهنده رشد 38 درصدي حجم سپرده ها نزد اين بانك، نسبت به دوره مالي قبل از آن است.

مديرعامل بانك صنعت و معدن مجموع تسهيلات پرداختي توسط اين بانك در سال 91 را 31 هزار ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: حجم تسهيلات پرداختي در سال 90 نزديك به 25 هزار ميليارد ريال بود كه اين روند حاكي از رشد بيش از 25 درصدي در زمينه پرداخت تسهيلات به بنگاه هاي كارآفرينان بخش صنعت و معدن در سال گذشته است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: توسعه ، صنایع ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار