معاون وزير و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران گفت: ۱۷۰ خوشه صنعتي در كشور شناسايي شده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، مولايي در سومين همايش ملي صنعت چرم و كفش و صنايع وابسته ايران، افزود: از اين خوشه ها ۷۰ مورد در حال عملياتي شدن و ۲۲ خوشه صنعتي نيز در حال فعاليت است.

وي با اشاره به اهميت خوشه هاي صنعتي در توسعه و ساماندهي صنايع كوچك و ايجاد اشتغال يادآوري كرد: بايد با توسعه صنايع كشور از شرايط خام فروشي منابع داخلي خارج و به توليداتي با ارزش افزوده بالاتر دست يابيم.

مولايي با اشاره به تاكيدات رهبر معظم انقلاب در اين زمينه، اظهار كرد: تحقق منويات معظم له مي تواند روند توليد و صنعت كشور را در مسيري هدفمند هدايت كند.

وي با بيان اينكه بايد باور اهميت صنعت چرم در كشور ايجاد شود، تاكيد كرد: توسعه صنايعي همچون چرم سازي، كفش و فرش به دليل ارزش افزوده بالا مي تواند جايگزين خوبي براي صادرات نفت باشد.

مولايي با اشاره به ايجاد كانون و اساس نامه مدون در حوزه توليد كفش در كشور اظهار كرد: از اين پس مي توان امكانات و ظرفيت هاي كشور را با توان بيشتري براي توسعه صنعت چرم و كفش به خدمت گرفت.

وي با بيان اينكه تامين زيرساخت ها يكي از ضروريات توسعه صنايع كيف و كفش است، براي تامين اين زيرساخت ها توسط سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي اعلام آمادگي كرد.

مولايي گفت: در اين چارچوب تامين مكان مناسب عرضه محصولات اين حوزه گام مهمي در جهت شناساندن محصولات داخلي و ايجاد برند است.

معاون وزير و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران افزود: آرزو و خواست ملت ايران استفاده از محصولات داخلي است و بايد فرايند دسترسي به اين محصولات در كشور تسهيل شود./س

برچسب ها: خوشه ، صنعتی ، شناسایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.