بسياري از فيلم‌هاي دولتي ژانر كودك در مرحله اكران نابود مي‌شود.

"علي غفاري" كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: به نظر من برگزاري جشنواره كودك در شهر اصفهان به نفع و صلاح سينماي كشور است و جابه‌جايي آن به مكان ديگر لطمه‌ي جدي به خصوص در عرصه‌ي بين المللي به آن وارد مي‌آورد.
وي افزود: بسياري از جشنواره‌هاي معروف دنيا همانند جشنواره كن، برلين و ونيز شهرهاي برگزاري آن‌ها شهرت دارند اما با اين روند جشنواره كودك ما دچار بلاتكليفي خواهد شد.
"غفاري" عنوان كرد: سينماي كودك در مرحله اكران عرضه و نمايش دچار مشكلات جدي است بسياري از فيلم‌هاي دولتي ژانر كودك ضمن نابودي در مرحله اكران به تماشاگر عرضه نمي شود.
اين كارگردان ادامه داد: هر كارگرداني علاقه‌مند ديده شدن و نمايش فيلم خود است اما در اين صورت انگيزه‌ي او براي ساخت فيلم كودك از بين مي رود.
"غفاري" عنوان كرد: با توجه به تاثير فيلم كودك در پيشرفت سينما همه جاي دينا ژانر كودك اساس كار است اما در ايران در كشاكش مشكلات توليد سينماي كودك مهجور مانده و به عبارتي سالن‌هاي سينمايي كودك از بين رفته است.
وي تصريح كرد: به عنوان مثال سينما سعدي در حوالي جمهوري به عنوان سينماي پويا در سال‌هاي گذشته هم‌اكنون تعطيل شده و بسياري از بانيان سينماي كودك مثل كانون پرورش فكري كودك و نوجوان به دليل مشكلات موجود در استوديوهاي صداي آن و لابراتورهاي آن كم‌كار شده و از بين رفته‌اند.
وي ادامه داد: با توجه به موفقيت‌ فيلم هاي ژانر كودك هم‌چون "كلاه قرمزي" اين آثار در صورت حمايت‌شدن به پيشرفت‌ سينماي ما كمك مي‌كنند.
وي خاطر نشان كرد: طرح زنگ سينما در صورت حمايت شدن و به مرحله اجرا رسيدن مي‌توانست كمك شايان توجهي به اين سينما كند اما اين اتفاق نيفتاد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار