بسیاری از اعضای حزب لیکود معتقدند سیاستها و اقدامات بنیامین ‌نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ، این حزب را به نابودی کشانده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الحیات ؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از زمان برگزاری انتخابات عمومی ژانویه تا کنون با شورش علیه ریاستش بر حزب لیکود مواجه شده است. چهره های برجسته حزب لیکود ، نتانیاهو رهبر این حزب را متهم می کنند که با ائتلاف با حزب «اسرائیل بیتنا » ( اسرائیل خانه ما) به رهبری اویگدور لیبرمن ، حزب لیکود را ازبین برده و آنرا زیر خاک مدفون کرده است .

به گفته این افراد حزب لیکود راهش را گم کرده است و لیبرمن دراینکه یک سوم از نامزدهای ائتلاف را از حزب« اسرائیل بیتنا » به نتانیاهو تحمیل کرده است در واقع او را فریفته است چرا که محبوبیت حزب لیکود سه برابر حزب اسرائیل بیتنا است و ائتلاف این دوحزب تنها توانسته است سی و یک کرسی را در پارلمان احراز کند که از این تعداد تنها یازده کرسی برای اسرائیل بیتنا است و بقیه برای حزب لیکود است .

الحیات نوشت فرداسه شنبه و همچنین روز شنبه آینده انتخابات نهادهای حزب لیکود برگزار می شود و پیش بینی می شود رقبای نتانیاهو ریاست این نهادها را دراختیار بگیرند.نتانیاهو پیشتر تلاش کرده بود زمان این انتخابات را به تعویق بیاندازد تا شاید نامزدهائی را انتخاب کند که بتوانند با رقبایش رقابت کنند ولی دادگاه وی را مجبور کرده است در زمان مقرر این انتخابات را برگزار کند.

الحیات افزود سه شنبه قبل صدها نفر از اعضای حزب لیکود با شرکت در نشستی در تل آویو درباره آنچه که بر سر حزب لیکود آمده است و موجودیت آنرا تهدید می کند گفتگو کردند .

یکی از شرکت کنندگان در این نشست اعلام کرد این نشست تنها یک نشست اعتراض آمیز نیست بلکه نشست جنگ است وی نتانیاهو را متهم کردکه با اهمال در قبال نهادهای حزب؛ این حزب را « ناتوان » کرده است. دیگر شرکت کنندگان دراین نشست نیز نتانیاهو را دیکتاتور توصیف کردند و گفتند وی به فعالان حزب که او را به این سمت رسانده اند اهمیتی نمی دهد و حزب لیکود را با اقدامات خود زیر خاک کرده است.
برچسب ها: اسراییل ، نتانیاهو ، شورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار