رئيس اداره شيلات مديريت جهاد کشاورزي نيشابور گفت: 800 هزار قطعه بچه ماهي گرم‌آبي از نوع کپور و آمور از اواخر سال 91 تاکنون به پرورش‌دهندگان ماهي برای استفاده در مزارع و استخرهاي ذخيره آب کشاورزي ارسال شده است.

محمدحسین دولابی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: این تعداد بچه‌ماهی در سطح استان خراسان رضوي، استان‌هاي مجاور و تعداد محدودي نيز به مقصد کشور افغانستان توزيع و ارسال شده است.

وی بیان کرد: 63 هزار قطعه از ماهی‌هاي توزيع شده در سطح استخرهاي ذخيره آب کشاورزي شهرستان نيشابور رهاسازي شده‌اند و با وجود ماهي‌های موجود از سال‌هاي قبل، پيش‌بيني مي‌شود در پايان سال جاري حدود 115 تن توليد در بخش ماهيان گرم‌آبي داشته باشيم.

اين مقام مسئول محلی اظهار کرد: نيشابور با دارا بودن منابع مناسب آبي، پتانسيل توليد و پرورش بيش از سه هزار تن ماهي گرم‌آبي، سردآبي و بيش از يك ميليون قطعه ماهي زينتي را دارا است و در پي افزايش قيمت انواع ماهي گرم‌آبي و سودآور بودن اين حرفه، استقبال قابل توجهي از طرف کشاورزان برای افزايش توليد صورت گرفته است.

دولابی همچنين به تمامی مالكان و خرده‌مالكان كه داراي استخر ذخيره آب كشاورزي هستند، توصيه كرد به منظور استفاده بهينه از امكانات موجود نسبت به رهاسازي ماهيان گرم‌آبي و سردآبي که سبب غني‌شدن آب کشاورزي و در نهايت افزايش بهره‌وري و افزايش توليد محصولات کشاورزي نيز می‌شود، اقدام کنند/س

برچسب ها: ماهی ، تولید ، نیشابور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.