مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: طی دو ماهه اول امسال بیش از پنج هزار و 812 تن کالا از گمرکات این استان وارد کشور شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علی اصغر عباس زاده در بازدید از گمرک بیله سوار در شمال استان اردبیل افزود: این میزان واردات کالا بالغ بر پنج میلیون و306هزار دلار ارزش داشته است.

وی تصریح کرد: در طی این مدت نیز به میزان 32 هزار و 834 تن کالا به ارزش 15 میلیون و 749 هزار دلاراز گمرکات استان اردبیل به خارج از کشور صادر شده است.

به گفته مدیرکل گمرکات استان سیب زمینی و سنگ ساختمانی عمده ترین کالاهای صادراتی از این استان به خارج از کشور و ماشین آلات، کنجاله، گوسفند زنده و... عمده ترین واردات به داخل کشور بوده اند.

وی همچنین میزان صادرات گمرکات این استان به خارج از کشور طی سال گذشته را به لحاظ وزنی 163 هزار و 878 تن کالا عنوان کرد و افزود: ارزش این میزان کالاهای صادراتی 107 میلیون و 18 هزار دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال 90 از لحاظ وزنی 10 درصد و از نظر ارزشی شش درصد افزایش نشان می دهد.

عباس زاده یاداور شد: عمده ترین کالاهای صادراتی سال گذشته نیز سیب زمینی، مصنوعات پلاستیکی، میوه‌های تازه، بیسکویت، انواع نان شیرینی و سنگ ساختمانی بوده است.

وی میزان واردات قطعی گمرکات استان در یک سال گذشته را نیز 34 هزار و 108 تن کالا به ارزش 72 میلیون و 480 هزار دلار عنوان کرد و متذکر شد: این میزان هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 36 درصد و از لحاظ ارزشی 10 درصد کاهش نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات استان عمده ترین کالاهای وارداتی در سال گذشته را به این استان ماشین آلات، خودرو سواری مازاراتی، مشتقات کائوچو ، لاتکس ، کنجاله پنبه دانه و گوسفند زنده بود./س

برچسب ها: اردبیل ، ورود ، کالا ، به ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.