ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حاشیه نشست مجمع اقتصاد جهانی در سن پترزبورگ روسیه که روز جمعه 21 ماه ژوئن برگزار می شود، با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان دیدار خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس ؛ دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه روز جمعه اعلام کرد مرکل به عنوان مهمان افتخاری و به دعوت پوتین در این نشست شرکت می کند.رئیس جمهور روسیه و صدر اعظم آلمان بعد از ظهر جمعه در جلسه عمومی که همه شرکت کنندگان در آن حضور دارند، سخنرانی خواهند کرد.

یوری یوشاکوف دستیار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: پس از این نشست،‌پوتین و مرکل در زمینه موضوع های مربوط به همکاری دو کشور در بخش های مختلف مانند ریاست روسیه بر گروه بیست و موضوع های بین المللی از جمله سوریه به گفتگو خواهند پرداخت. پس از این گفتگوها دو طرف در کنفرانس مطبوعاتی شرکت می کنند.پوتین پیش از این گفته بود روسیه و آلمان متعهد شده اند در جهت برقراری روابط راهبردی نزدیک گام بردارند. 

پوتین همچنین اظهار امیدواری کرد روسیه و آلمان بتوانند بر اساس اعتماد متقابل و اهداف و منافع مشترک، روابط تجاری، فنی و سرمایه گذاری که به سود مردم دو کشور وکشورهای اروپایی است، گام بردارند.

آلمان یکی از شرکای راهبردی روسیه به حساب می آید. در سال گذشته حجم معاملات دو کشور به رقم73 میلیارد و 900 میلیون دلار افزایش یافت. در حال حاضر حدود شش هزار شرکت آلمانی در بازارهای روسیه فعالیت می کنند و میزان سرمایه گذار ی روسیه در آلمان نیز در حال افزایش است. 

برچسب ها: پوتین ، مرکل ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار