به اعتقاد برخي از صاحب نظران مهم ترين احساسي که پس از طلاق در پدر و مادري که متارکه کرده اند پديد مي آيد ، احساس گناه و خيانت نسبت به خوشبختي فرزندان است. به علاوه بيم از آينده اي مبهم براي خود و فرزندان، واکنش هاي گوناگوني را در آنان پديد مي آورد و اين وضعيت، احساس گناه را شدت مي بخشد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،پديده شوم و سياه طلاق که متأسفانه امروزه سايه سنگين خود را، بر سر بسياري از خانواده ها و به خصوص جوانان گسترده است، همواره با آسيب هاي زيادي همراه بوده است که از ابعاد مختلف فردي، خانوادگي و اجتماعي قابل بررسي است.

آن چه باعث تاسف است اين  که گاه طلاق بر اساس دلايلي ساده و بي ارزش به وقوع مي پيوندد. اين امر جدا از اين که فشارهاي زيادي را به افراد، خانواده ها و اجتماع وارد مي کند، از ناآگاهي و بي توجهي زياد افراد نسبت به اين موضوع و پيامدهاي نامبارک آن حکايت دارد. در اين ميان همواره آسيب هاي طلاق دامن زنان را بيش از مردان مي گيرد.

به راستي زنان پس از تجربه طلاق با چه مسائلي گريبان گيرند؟ براي آن که اطلاعات و آگاهي بيشتري از آسيب هاي اين واقعه تلخ به دست آوريم به سراغ يکي از روان شناسان و مشاوران خانواده رفتيم و نظر او را در اين باره جويا شديم.

ترس از آينده

دکتر علي بني اسدي، روانشناس باليني، استاد دانشگاه و مشاور خانواده در يک تقسيم بندي کلي آسيب هاي طلاق را به دو بعد فردي و خانوادگي تقسيم کرد و درباره آسيب هاي فردي به خراسان گفت: اولين مسئله، ترس از آينده است. تصميم به پايان دادن به يک زندگي مشترک، کار ساده و بي اهميتي نيست، اين تصميم با احساس تأسف و سرزنش خود همراه است.

ترس از تنهايي پس از طلاق، احساسي است که زنان بيش از مردان ابراز مي کنند. اين ترس بيشتر ناشي از اين نگراني است که آيا شريک زندگي ديگري خواهند داشت؟ ترس از اين که نتوانند بدون يک مرد زندگي کنند و فرزندان خويش را به تنهايي اداره کنند و شغلي بيابند و از نظر مالي خود و فرزندانشان را اداره کنند.اين ترس ها ناشي از نگاه واقع بينانه در زندگي فردي و اجتماعي است.

احساس گناه

اين استاد دانشگاه دومين آسيب فردي را احساس گناه دانست و افزود: گاهي زنان مطلقه با احساس گناه زيادي درباره متلاشي شدن خانواده دست به گريبان هستند. به اعتقاد برخي از صاحب نظران مهم ترين احساسي که پس از طلاق در پدر و مادري که متارکه کرده اند پديد مي آيد ، احساس گناه و خيانت نسبت به خوشبختي فرزندان است. به علاوه بيم از آينده اي مبهم براي خود و فرزندان، واکنش هاي گوناگوني را در آنان پديد مي آورد و اين وضعيت، احساس گناه را شدت مي بخشد.

مشکلات روحي و جسمي

روان شناس باليني از مشکلات روحي و جسمي، به عنوان سومين آسيب فردي طلاق ياد کرد و گفت: نبود همسر و تنهايي پس از طلاق موجب مي شود که بيشتر زنان پس از جدايي به ناراحتي هاي روحي و جسمي دچار شوند و همچنان نيازهاي عاطفي خود را در شوهر سابق خود جست وجو کنند.

کمبود معاشرت و تفريح ها به علت مسائل شهرنشيني در کلانشهرها، بر مشکلات عاطفي زن مي افزايد. البته مشکلات روحي پس از طلاق به مراتب بيش از صدمات جسماني آن است. زن مطلقه به علت نداشتن استقلال اجتماعي از پايگاه اجتماعي معيني برخوردار نيست و به خانواده پدر يا برادر وابسته است.

مشکل دوگانگي نقش


مشاور خانواده در ادامه مشکل دوگانگي نقش را آسيب ديگري دانست که بر اثر طلاق به سراغ زنان مي آيد: زنان در ارتباط با فرزندان خود با دوگانگي نقش مواجه مي شوند و حضور نداشتن پدر، فرزندان را دچار مشکل مي کند. زن مطلقه براي فرزندانش هم بايد پدر باشد هم مادر و مرد نيز در صورتي که کودک با او زندگي کند، بايد هم نقش مادر و هم نقش پدر را بر عهده بگيرد.

مشکلات اقتصادي

وي پنجمين آسيب را مشکلات اقتصادي مطرح کرد و افزود: يکي از مهم ترين مشکلات زنان پس از طلاق مسئله اقتصادي است. اين موضوع براي زنان کم سواد و فاقد مهارت به صورت حادتري جلوه مي کند. واکنش اعضاي خانواده نسبت به طلاق و جدايي مختلف است.

در برخي موارد آنان نگرانند که فردي که متارکه کرده، از نظر اقتصادي و مالي به آن ها وابسته شود. طلاق مي تواند وضعيت اقتصادي اجتماعي فرد مانند شغل او را نيز تحت تأثير قرار دهد. از ديگر مسائل و مشکلات زنان مطلقه، تهيه مسکن و مکاني براي زندگي است.

انزواي اجتماعي

دايره آسيب هاي فردي طلاق براي زنان بسيار گسترده است، بني اسدي به انزوا و اختلال در هويت اجتماعي به عنوان آسيب ديگري پرداخت و گفت: طلاق شرايطي ايجاد مي کند که به کاهش نفوذ اجتماعي و حتي تضعيف برخي موقعيت ها و فرصت هاي اجتماعي فرد منجر مي شود.

در برخي مواقع رفتار جامعه با زنان مطلقه به گونه اي است که آن ها احساس مي کنند ديگر جايي در جامعه ندارند. فرد مطلقه نه در مقام يک مجرد است و نه در مقام يک متأهل. جامعه ما تعريف و جايگاه مناسبي را براي وي در نظر نمي گيرد و نگرش منفي نسبت به فرد مطلقه وجود دارد.

زنان مطلقه از گزند طعنه ها و نگاه هاي کنجکاوانه دوستان، اطرافيان و آشنايان در امان نيستند، به طور مثال بعضي معتقدند که حضور زن مطلقه در اتاق عقد ديگران خوش يمن نيست!

کاهش فرصت ها ي ازدواج

مشاور خانواده کاهش فرصت هاي ازدواج براي زنان مطلقه را هم به فهرست اين آسيب ها اضافه کرد و در توضيح آن گفت: زنان مطلقه معمولاً نسبت به مرداني که متارکه کرده اند، کمتر ازدواج مجدد مي کنند. از جمله علل اجتماعي اين وضعيت، وجود فرزندان، سن زن و تمايل نداشتن مردان براي ازدواج با زن مطلقه است.

در فرهنگ ايراني زنان مطلقه براي ازدواج، از اعتبار کمتري برخوردارند و مردي که ازدواج نکرده است کمتر به سراغ آن ها مي رود و در اغلب موارد مرداني که زنان خود را از دست داده يا همسر خود را طلاق داده اند، به خواستگاري آن ها مي روند، در اين شرايط زن مطلقه ديگر نمي تواند آزادانه حق انتخاب داشته باشد و سطح توقعات او از طرف مقابل، بسيار تنزل مي کند و بسياري از شرايط ناگوار را به اجبار پذيرا مي شود؛ زيرا در غير اين صورت براي هميشه تنها خواهد ماند.

کاهش رضايت از زندگي

وي آخرين آسيب فردي را کاهش رضايت از زندگي در زنان مطلقه دانست. به گفته وي پژوهشگران اثر متغيرهايي چون وضع ازدواج و سن را بر رضايت از زندگي مطالعه کرده اند. يکي از قوي ترين همبستگي هاي آماري، ميان رضايت از زندگي و وضع ازدواج بوده است و افراد مطلقه، کمترين ميزان رضايت را ابراز کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
خواهرم پزشک بود و شوهرش یه لیسانس بیکار که با پول و خرج خواهرم فرستادش فوق خوند بعد اینقد کصافط و رذل بود که با پول خواهرم بهش خیانت میکرده و کتکشم میزده و ما نمیدونستیم ولی خونوادش هم میدونستن الان ده ساله طلاق گرفتن و خونوادش به این امید بودن مزه ی خرجایی که خواهرم بهش میداده زیر دندون خودش و خونوادشه و انتظار داشتن هر بلایی سرش بیارن و این هیچی نگه و دوباره برگرده تو اون خونه ی کثیف.باور کنید آرامش واسه ی خونوادم نذاشتن همش دنباله اینن ببینن خواستگاری داریمبرن یجوری بهم بزنن چونروز طلاق گفت بخدا نمیذاریم یکیتون جایی وصلت کنید اگر این دختر طلاق گرفت
Iran (Islamic Republic of)
اهل خوزستان
۰۲:۵۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
من دو سالی هست که ازدواج کردم 25 سال سن دارم و یه دختر 6 ماهه دارم خانوم بنده همش ب حرف خانوادشه خانواده ای که خیلی دورن از ما شاید 1200 کیلومتر خیلی دخالت میکنن مشاور هم رفتیم نمیگم من ایراد ندارم ولی من درست شد اخلاقم ولی خانومم نه حرف گوش نمیده همونه بهتر که نمیشه هیچ بد تر میشه هر روز دعوا داریم دیگه آبرو برام نمونده میخوام طلاقش بدم ولی وابسته شدید به بچه دارم نمیدونم چکار کنم اگر طلاق بگیریم میگن تا 7 سال باید پیش مادر باشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۰ تير ۱۳۹۸
با سلام نود درصد طلاق ها تقصیر زن ها و زیاده خواهی هاشون هستش
Germany
عمیدرضا
۲۰:۵۸ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
سلام. به نظر شما راه درمان و متعادل سازی یه خانم دوقطبی چیه؟، بچه هم داره. شوهرش آدم خوب و بی حاشیه اییه اما خانمش فکر میکنه هر جایی دوسداره بره و مدان پرخاش کنه. ضمنا، آیا شوهر میتونه مانع ادامه تحصیل خانمش باشه یا قانونا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۱۷:۵۹ ۰۵ دی ۱۳۹۷
توروخداجواب منم بدید
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۱۷:۵۹ ۰۵ دی ۱۳۹۷
توروخداجواب منم بدید
Iran (Islamic Republic of)
*
۱۲:۵۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
من دوساله نامزدم وتواین دوسال نامزدم۴بار کارعوض کرده و همش میگه من خوبم وکارام بدن. به خانوادم‌فهاشی میکنه وجدیدا دست بزن هم داره که من ازخانوادم قایم کردم.ازنظرفرهنگ هم خیلی پایینن.مشاورهم نه میگه طلاق بگیر نه میگه ازدواج کنین..چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ب ه
۱۲:۵۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
سلام خانومي هستم 27ساله شوهرم خیلی خسیسه پولشو از من قایم میکنه بهم شک داره يه بچه مريضم دارم بخدا دیگه خسته شدم از دست این کاراش از دست این زندگی چیکار کنم ديگه دوستش ندارم دوست داشتنمون نسبت ب هم یکطرفه ب زور واسه من و بچه مريضم خرج میکنه با این ک يه کاسب درامدشم خوبه..
Iran (Islamic Republic of)
لادن
۱۵:۳۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
متاسفانه نقطه ضعف خانمها براي طلاق مسائل مالي و هزينه هاي زندگي بعد از طلاق است
اگر خانمها بتوانند از لحاظ مالي مستقل باشند مشكلشان كمتر است
البته در خيلي مواقع شوهر رضايت به طلاق نميدهد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۱۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
حالا قدر ما مردایی که اهل ورزش و مرام و معرفتیم و دست بزن نداریم رو بیشتر میفهمین
ایرادی نداره من نه زنمو کتک زدم نه فحش دادم نه معتاد بودم منتها با 29 سال سنم مراعاتشو میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
من19سالمه 2ساله توخونه شوهرم یه دختردارم 1ساله شوهرمم معتادشده یبارکمپم بردیمش امابازرفته دورموادهمش فحاشی وکتک جهیزیمم بزورمیفروشه میده موادازهمه مهمترمیگه دیگه دوست ندارم وبایکی دیگه هس خسته شدم دیگه اما ازطلاقم میترسم بعدش چکارکنم؟؟دخترم میخام پیش خودم باشه ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
بانوی طلاق گرفته
۰۷:۴۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
من خانومی هستم سی و پنج ساله ، ده سال به شوهرم احترام گذاشتم ، ده سال از بهترین سال های جوانی ام رو به پاش ریختم ، با مستأجری بدبختی و بد رفتاری خانواده اش ساختم، خیانت دیدم بخشیدم ، هیچ چی براش کم نزاشتم ، بعد ده سال زندگی با کتک بیرونم کرد و مجبور به طلاقم کرد ، مهر هم نداد ، جهزیه ام رو هم با کلک بالا کشید ،در صورتیکه ده سال اختلاف سنی داشتیم ، خب یکی بگه من چه گناهی داشتم ؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۵۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
سلام خدمت دوستان زن اگر تابع مرد باشه پاشون به طلاق نمکشه
Iran (Islamic Republic of)
لادن
۱۵:۲۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
مردها برده ميخوان
هر چي كوتاه مي آييم پرروتر ميشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
تابعیت یا قبول اسارت؟ این دو کاملا متفاوتن.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۳۶ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
با نظرت موافقم آقا سعید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
منم بعد از 3سال زندگی تصمیم گرفتم که از شوهرم جدا بشم.مشکل من اینه که این آقا اصلا چیزی به عنوان زندگی مشترک نمیدونه و هنوز فکر میکنه مجرده و تعهد به زندگی نداره!!
Iran (Islamic Republic of)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۲۲:۲۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
من سه ساله دارم با ی مردفوق العاده خسیس زندگی میکنم بارهاتعهد داده تازه شروع کرده به فحاشی حالاباخوشحالی ورضایت میخام جدا شم چون توکلم به خداست بعدبرام مهم نیس جامعه چ دیدی به من داره ارزش من به دیدگاه خودم درموردخودم بستگی داره من ی انسانم که روح خدادرمن دمیده شده پس ارزشم خیلی بالاس وازاین به بعد هم خودش پشتیبانم هست چون سکوت دربرابر ظالم خودش گناهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
پس مازنان بایدچیکارکنیم ازدست شوهربدمیخوایم طلاق بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۰۲:۰۲ ۲۹ تير ۱۳۹۶
سلام زنی چهل ساله هستم شوهرم اعتیاد داره.یه پسر ده ساله دارم.مرتب کتکم میزنه .ی بار شکایت کردم اما تعهد داد .بازم میزنم.میترسم در آینده پسرمم معتاد کنه و اونم کتکم بزنه .لدفن راهنمایی کنید.پشتوانه مالی و عاطفی هم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۵:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
خانمها اگر میخواهید زندگیتان نشاط داشته باشد از روال گذشته دست بردارید به همسرتان احترام بزارید غرور همسرتان رو خورد نکنید . شخصیت یک مرد را بشناسید . شکوه به او بدهید تا حس کند وجودش برای شما و بچه ها مهم هست . نمیگویم مشکل فقط مربوط به زن هست نه
اما برخورد غلط با یک مشکل اوضاع رو بیشتر خراب میکند .
یک زن میتواند خانه ای را آباد و یا ویران کند آنهم با رفتار و گفتار خود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۹ تير ۱۳۹۶
تو باشکوه باش تا همسرت بهت شکوهت و انعکاس بده
مشکل خیلی از مردهای ایرانی همینه
هیچی نیستن تازه میخوان نه تنها ازشون انتقاد نشه بلکه براشون دست هم بزنیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
سلام من یک زن 34 ساله هستم 15 سال مشترک زندگی کردم 5 بار خیانت دیدم تلفنی اینترنتی اسمسی پول دادن و حالا شوهرم میخواد خونه زیر مای منو بذاره رهن بانک و پول بده به یه خانم که گولش زده که سرطان گرفتم و بد بخت شدم و پول میخوام که 200میلیون بده به یارو بره من دوتا بچه دارم و 6 روزه به خاطر دعوا ول کرده رفته و به دوستاش میگه دیگه نمیام فایده نداره من چیکار باید بکنم دیگه خسته شدم
France
وحید
۱۹:۰۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
من همه چیزی که داشتم وقف یه زن نمک نشناس کردم و بعد 20 سال به علت بددهنی ها و بحران سازیهای مخرب از طرف ایشون تصمیم به طلاق گرفته ایم و در اخرای کاریم . اشتباه می فرمایید شکوه رو باید زن به مرد بده .خلصه بعد از بیست سال به خاطر اینکه این خانم بتونه یک زندگی خوب و شرافتمندانه داشته باشه تمامی لوازم خانه با مسکن در بهترین محل شهرمون به اضافه ی حضانت دختر 9 ساله ام رو به ایشون دادم تا بعد 20 سال جون کندن خودم بدون یک تخته زیرانداز یه محل برا خودم اجاره کنم و بعد 40 سالگی دوباره برای زندگیم اثاث خریداری کنم . این خانم حتی جهازیه هم نداره و فقط احساس ترحم و اسایش دخترم منو وادار کرد همچین کاری رو بکنم . بعضی از شما خانمها فقط دنبال بدبخت کردن مرداتون هستید و غرور بی جاتون کار رو به جاهای باریک میکشونه که دودش بیشتر به چشم خودتون میره تا شوهرتون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
سلام مشکل محرومیت هادرزندگی مشترک هست که درجامعه به زنان درزندگی تحمیل شده مرد تاحدود زیادی بهرمندی دارد مگر تنبلی وراحت طلبی خودش سبب محرومیت باشه. ولی زنان درزندگی علاف یک نفر دیگرندکه چه میزان آسایش فراهم کند وآیا زن را شریک لذتها وامکانات بشود یا محروم کند.وبدترین مساله اینکه حتی ازتلاش واستعداد خود برای بهبودوضع خود توسط شوهر منع میشود کلا دوطرفه جوعلیه زنان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
سلام مشکل محرومیت هادرزندگی مشترک هست که درجامعه به زنان درزندگی تحمیل شده مرد تاحدود زیادی بهرمندی دارد مگر تنبلی وراحت طلبی خودش سبب محرومیت باشه. ولی زنان درزندگی علاف یک نفر دیگرندکه چه میزان آسایش فراهم کند وآیا زن را شریک لذتها وامکانات بشود یا محروم کند.وبدترین مساله اینکه حتی ازتلاش واستعداد خود برای بهبودوضع خود توسط شوهر منع میشود کلا دوطرفه جوعلیه زنان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۱ فروردين ۱۳۹۶
زن تابع شوهرش باشه همه چی حله
مشکل اینجاست که دستورات اسلام تو این مملکت اجرا نمیشه
باور کنید تمام بدبختیا مال همین یه نکته ظریفه
زنان امروزی نمیخوان تابع شوهراشون باشن
زن باید زن باشه
مرد هم از مرد بودن لذت ببره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
من الان خودم تو دو راهی گیر کردم شاغلم از نظر مالی مشکلی ندارم دوست دارم تو زندگیم آرامش داشته باشم ولی پای یه بچه یه ماهه در بین شوهرم دیونم کرده سر هر چیز بی خودی فحاشی وکتک کاری میکنه راهنمایی کنید چی کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۶ دی ۱۳۹۷
با سلا م شما بايد بريد پيش مشاور تا حرفاي شما را به طور كامل بشنوند بعد راهنمايي كنند
Iran (Islamic Republic of)
سکین
۱۹:۲۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
به نظرِ من اگه زندگی براتون قابل تحمل نیست بایددطلاق گرفت و آزاد شد و به هر طریقی کار جور کرد و زندگی رو راه برد.هر چند سخته ولی اگه تحمل کنی از ترسِ تنهایی و عوارضِ بعدِ طلاق مجبور به خیانت میشی که این اصلا نمی ارزه.یا اینکه سلامتیه روحیتو از دست میدی یا اخرش سکته میکنی و زمین گیر یا دیوانه و عصبی و روانی یا خودکشی.پس همون طلاق از همه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۵
این مطالبو که نوشتید همه درسته،کسی که بخواد طلاق بگیره باید به بعدش هم فکر کنه..کسی که زندگی براش قابل تحمل نیست مجبوره بسوزه وبسازه.در نهایت افسرده میشه و در واقع مردگی میکنه نه زندگی.پس بهتره راهکاری هم پیدا کرد تا کسی با حسرت یه روز خوش با کسی که دیگه دوسش نداره زندگی نکنه.ممنوون از سایتتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۵
این مطالبو که نوشتید همه درسته،کسی که بخواد طلاق بگیره باید به بعدش هم فکر کنه..کسی که زندگی براش قابل تحمل نیست مجبوره بسوزه وبسازه.در نهایت افسرده میشه و در واقع مردگی میکنه نه زندگی.پس بهتره راهکاری هم پیدا کرد تا کسی با حسرت یه روز خوش با کسی که دیگه دوسش نداره زندگی نکنه.ممنوون از سایتتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۵
این مطالبو که نوشتید همه درسته،کسی که بخواد طلاق بگیره باید به بعدش هم فکر کنه..کسی که زندگی براش قابل تحمل نیست مجبوره بسوزه وبسازه.در نهایت افسرده میشه و در واقع مردگی میکنه نه زندگی.پس بهتره راهکاری هم پیدا کرد تا کسی با حسرت یه روز خوش با کسی که دیگه دوسش نداره زندگی نکنه.ممنوون از سایتتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
متن خوبی بود ولی به نظرمن مهمترین چیزی که یک زن قبل از طلاق باید بهش فکر کنه بایدیه شغل و یه منبع کسب درآمدباشه اگر طلاق گرفت به چه پشتوانه ای میخواد طلاق بگیره باید تامین مالی داشته باشه کسانی هستند که با وجود داشتن خانواده و پدر و مادر و برادر تنها هستن و کسی رو ندارن تا در صورت طلاق ازشون حمایت مالی و عاطفی بکنه و مجبورن با هر شرایطی پیش همسرشون بمونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
واقعاهمینطوره خصوصادرمحیط های کوچکتر.کسی که داره طلاق میگیره بایدبه تمام عوارض بعدطلاقم فکر کنه بعدتصمیم بگیره.واقعاخیلی سخته.تحمل یک همسربسیاربدوشرای بعدطلاق
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۱۷:۲۰ ۰۵ دی ۱۳۹۷
سلام من ده ساله ازدواج کردم ده سال فقط احترام گذاشتم دریغ ازمحبت ودرکمال بی خبری بودم نفهمیدم که شوهرم بهم خیانت میکنه حالابادوتابچه ۸سالهو۹ماهه نمی دانم چکارکنم وادامه زندگی برام غی قابل تحمل هست توروقران کمکم کنیدداغونم
آخرین اخبار