عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بدون تردید، مسیر توسعه و پیشرفت کشورها در هر عصری و نسلی از آموزش و پرورش آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان "عباسعلی منصوری" در جلسه کارگروه برنامه ریزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان افزود: سنگ بنای پیشرفت و توسعه نظام آموزش و پرورش نیز آموزش هایی است که دانش آموزان در مدرسه های دوره ابتدایی فرا می گیرند.

وی تصریح کرد: حتی دولت آمریکا، که آن را دشمن درجه یک می دانیم، بیش از شش و نیم درصد (5/6%) بودجه خود را به تحقیق و پژوهش اختصاص می دهد و با برنامه های استکباری ، نخبگان و اندیشمندان جهان را جذب می کند.

وی تاکید کرد: با توجه به روند روزافزون پیشرفت های علمی دنیا و فناوری های مدرن، مسوولیت در آموزش و پرورش، اهمیت و جایگاه ویژه ای پیدا می کند که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسوولیت در هر دوره ای، امانتی در دست مسوولان است که تاریخ ، در مورد عملکرد ما قضاوت خواهد کرد پس باید آن گونه انجام وظیفه کنیم که نام و یاد نیکی به یادگار بگذاریم.

مدیر آموزش و پرورش کاشان نیز در این نشست گفت: برنامه ریزی و حرکت در آموزش و پرورش بر مسیر اعتدال همه جانبه و توسعه تمام حوزه های این شهرستان پهناور بوده است.

"حسین حنطه" افزود: توزیع خدمات و امکانات با وجود گستردگی حوزه جغرافیایی شهرستان کاشان و کمبود امکانات در همه مناطق شهری و روستایی به گونه ای متوازن انجام شده است تا حقی ضایع نشود.

وی تصریح کرد: اولویت توزیع خدمات به مناطق محروم باعث رشد کمی و کیفی آموزش و پرورش در این مناطق شده است به طوری که دانش آموزان مدارس جوشقان قالی و مشهد اردهال صاحب رتبه های دو رقمی در آزمون سراسری شده اند و در مسابقات علمی، ورزشی و فرهنگی به مقام های برتر رسیده اند.

به گفته وی، رشد 5/5 درصدی قبولی در امتحان های نهایی سال سوم متوسطه، کسب رتبه اول آزمون سراسری رشته ریاضی و آموزشکده های فنی و حرفه ای، رتبه سوم جشنواره خوارزمی و 89 رتبه زیر هزار آزمون سراسری سال 91 از جمله موفقیت هایی بوده است که توسط فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان کاشان کسب شده است.

حنطه گفت: طی پنج سال گذشته، بنیاد گذاری، تکمیل و ساخت بیش از 30 باب مدرسه ، 13 مجموعه ورزشی و احیا و بهسازی فضای فیزیکی 225 مدرسه در حوزه جغرافیایی شهرستان کاشان از جمله اقدام های مدیریت آموزش و پرورش است.

در این نشست، معاونان و کارشناسان مدیریت آموزش و پرورش گزارشی از عملکرد حوزه ماموریت خود را، از جمله تعامل با دستگاه های اجرایی و محدودیت های مالی با توجه به جمعیت دانش آموزی در منطقه کاشان را ارائه کردند./س

 

برچسب ها: اصفهان ، مجلس ، شورای ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.